در هر دوره از ساختمان سازی از متریال‌های جدیدی استفاده می‌کنند که هم بار کلی ساختمان را کاهش می‌دهد و هم سرعت اجرای کار را بالا می‌برد. یکی از این محصولات که برای دکوراسیون داخلی و اجرای انواع سقف کاذب، سقف کاذب کناف و... مورد استفاده قرار می‌گیرد تایل نام دارد. تایل‌ها پس از اتمام مرحله زیرسازی به کار برده می‌شوند که در انواع گوناگونی از نظر ابعاد، طرح، جنس، میزان ضخامت و...طراحی و تولید می‌شوند. 

هر یک از آنها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند مختص به استفاده در محیط خاصی هستند. به طور مثال تایل‌های آلومینیومی را برای محیط‌هایی که دائماً در معرض رطوبت، شست و شو یا آلودگی‌هایی مثل باکتری و میکروب قرار دارند مورد استفاده قرار می‌دهند. این نوع از تایل‌ها نیز در انواع متفاوتی تولید می‌شوند اما از نظر کیفیت و میزان مقاومت همگی برابر هستند. در ادامه هر آنچه که باید راجع به این محصول و قیمت خرید تایل آلومینیومی 60*60 بدانید شرح داده‌ایم.

تایل آلومینیومی چیست؟

تایل آلومینیومی چیست؟

تایل آلومینیومی یکی از مهم‌ترین متریال‌ها در اجرای سقف‌های ثانویه یا کاذب محسوب می‌شود. این محصول از دو بخش هسته و روکش تشکیل شده است که هسته آن با استفاده از گچ و الیاف تولید می‌شود و وزن سبکی نیز دارد. روکشی که برای هسته آن مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس آلومینیوم است. پست تایل‌ها نیز نوعی نمد خاص قرار داده می‌شود که می‌تواند خاصیت آکوستیک بودن آن را افزایش دهد. 

منظور از آکوستیک بودن این است که می‌تواند صداهای اضافی و بلند را به خود جذب کرده و مانع از انعکاس یا انتقال آن به محیط‌های دیگر شود. تایل‌های آلومینیوم به خوبی در برابر رطوبت، حرارت، سرما و گرما مقاوم هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبتی که این محصولات دارند این است که آنتی باکتریال نیز می‌باشند، یعنی اگر در معرض میکروب و باکتری قرار بگیرند آنها را به خود جذب نمی‌کنند. 

بررسی کامل تایل‌های آلومینیومی 60*60 ای جی وی

در صنعت ساخت و ساز از تایل‌های آلومینیومی در بخش‌های مختلفی استفاده می‌شود از همین رو آنها را در طرح‌های متنوع تولید می‌کنند. از سری تایل‌های آلومینیومی 60*60 می‌توان موارد زیر را نام برد.

  1. تایل آلومینیومی 60 در60 ساده
  2. تایل آلومینیومی 60 در60 وسط پانچ
  3. تایل آلومینیومی 60 در60 تمام پانچ

تمامی محصولات معرفی شده با استفاده از ورقهای آلومینیومی تولید می‌شوند. این محصولات در برابر شرایط جوی و محیطی مثل رطوبت و حرارت دوام بالایی دارند و از بین نمی‌روند. ضخامت هر یک از ورقهای آلومینیومی به 6.2 دهم میکرون می‌رسد. برای جلوه بخشیدن به ظاهر تایل‌ها از رنگ سفید کوره‌ای الکترواستاتیک استفاده می‌کنند که ضخامت آن برابر با 2 دهم میکرون است. تمامی تایل‌ها ابعادی برابر با 60*60 سانتی متر و 36 سانتی متر مربع دارند. تایل‌های مورد نظر در دو نوع ساده و پانچ دار تولید می‌شوند که نوع پانچ دار فیلترینگ قوی‌تری در برابر آلودگی‌های صوتی دارد. پشت این سازه‌ها نوعی نمد قرار داده می‌شود که صداها را به خود جذب کرده و خنثی می‌کند. 

وزن هر یک از این محصولات 650 گرم است که برای یک متریال ساختمانی با این ابعاد وزن سبکی به حساب می‌آید. مدل به کار بردن آنها از نوع سازه نمایان می‌باشد. به دلیل اینکه سپری کلیک به کار رفته شده برای تایل‌ها پس از اتمام کار مشخص است زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. تمامی محصولات ای جی وی جزو تولیدات داخلی به حساب می‌آیند و دارای 30 سال گارانتی معتبر نیز هستند. در هر کارتن از این محصولات تعداد 20 عدد تایل موجود است. شرکت ای جی وی تا حد امکان سعی دارد محصولات خود را با استفاده از موادی تهیه کند که قابلیت بازیافت داشته باشند. این موضوع به دلیل اهمیت به محیط زیست است. جالب است بدانید که توجه به محیط زیست حتی در انتخاب نام ای جی وی نیز دیده می‌شود که این نام مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی است.

متریال‌های مورد نیاز برای نصب انواع تایل آلومینیومی ای پلاس

همانطور که به آن اشاره کردیم تایل‌های آلومینیومی +A پس از اتمام زیرسازی نصب می‌شوند. برای اینکه بتوان این محصولات را مورد استفاده قرار داد به متعلقات دیگری هم نیاز است. از سری متعلقات مورد نیاز برای نصب و مونتاژ تایل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. میخ و چاشنی بتن
  2. پیچ پانل گچی 3.5 سانت
  3. پیچ پانل گچی 2.5 سانت
  4. قطعه اتصال کلیپس
  5. قطعه اتصال براکت
  6. قطعه اتصال اچ تی نود (HT90)
  7. قطعه اتصال دبلیو (W)
  8. پروفیل گالوانیزه یو 36
  9. پروفیل گالوانیزه ال 25
  10. پروفیل گالوانیزه اف 47

هر یک از این متعلقات که برای زیرسازی استفاده می‌شود از جنس فولاد ضد زنگ مثل گالوانیزه، آلومینیوم و... هستند. آنها در برابر فشار بار، رطوبت و حرارت بسیار مقاومت دارند.

قیمت تایل آلومینیومی 60*60 APLUS

قیمت تایل آلومینیومی 60*60 APLUS

توجه به میزان کیفیت محصولاتی که خریداری می‌شود از سری موضوعات مهم و قابل توجه است اما چیزی که حتی ممکن است پیش از هر موضوع دیگری اهمیت داشته باشد قیمت آن محصول است. از همین رو تقریباً تمامی مشتریان راجع به قیمت تایل آلومینیومی 60*60 سوال می‌پرسند، پاسخ این سوال را نمی‌توان به صورت اعداد و ارقام دقیق عنوان کرد چرا که نوسان ارزی مانع از ثبات قیمت است. 

به یاد داشته باشید که عوامل دیگری همچون نوع تایل، ابعاد، ضخامت، کیفیت، جنس و... نیز روی قیمت تاثیر مستقیم دارند. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها می‌توانید از محصولات موجود در سایت دیدن کرده و از قیمت‌ها مطلع شوید یا اینکه با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید.

شماره‌های تماس جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان

02122739791

021269146-47

کلام آخر

از سری متریال‌های پرکاربرد و مفید در صنعت ساخت و ساز در بخش دکوراسیون داخلی می‌توان به تایل آلومینیومی اشاره کرد. این محصولات در انواع متفاوتی تولید می‌شوند اما پرفروش‌ترین نوع آنها ابعاد 60*60 سانتی متری دارد. تایل‌های 60 سانتی متری خود در 3 نوع ساده، وسط پانچ و تمام پانچ تولید می‌شوند که از لحاظ ابعادی و ساختاری به یک شکل هستند. 

تنها تفاوتی که میان محصولات معرفی شده وجود دارد از لحاظ ظاهری است. البته نوع پانچ دار کمی بیشتر می‌توانند آلودگی‌های صوتی را فیلتر کنند. این محصولات در برابر رطوبت، حرارت، آلودگی‌هایی مثل باکتری و میکروب و... مقاوم هستند. برای اینکه بتوان تایل‌ها را به کار برد ابتدا باید زیرسازی را به اتمام رساند. برای اجرای بخش زیرسازی نیاز به متعلقات دیگری مثل میخ و چاشنی بتن، قطعه اتصال کلیپس، پیچ پانل گچی 2.5 و 3.5 سانتی متری و... است.