دکوراسیون داخلی در ساختمان سازی امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است. در دکوراسیون داخلی عناصر مختلفی به کار برده می‌شود که یکی از آنها سقف کاذب است. برای اجرای سقف‌های کاذب به متریال‌های متعددی نیاز است. از جمله این متریال‌ها می‌توان به تایل اشاره کرد که در انواع گوناگون با جنس‌ها، رنگ‌ها، طرح‌ها، سایزها و ضخامت‌های متفاوت وجود دارند. 

هر یک از آنها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند مناسب استفاده در محیط خاصی هستند اما کاربردی‌ترین تایل موجود در بازار تایل آلومینیومی است. این نوع از محصولات ضد آب بوده و در برابر آتش سوزی نیز مقاوم هستند از همین رو برای هر محیطی قابل اجرا می‌باشند. در ادامه قصد داریم که بهترین تایل آلومینیومی را بشناسیم پس با ما همراه باشید.

تایل آلومینیومی چیست؟

تایل آلومینیومی صفحاتی مستطیلی یا مربعی شکل هستند که در اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این متریال‌ها را پس از اتمام مراحل زیرسازی مونتاژ می‌کنند که در واقع نمای بیرونی کار را تشکیل می‌دهند. تایل‌های آلومینیومی دو بخش دارند که یکی هسته و دیگری روکش آن است. برای تولید هسته تایل از ترکیب گچ، الیاف مخصوص و آب استفاده می‌کنند سپس روی آن را با استفاده از ورق آلومینیومی روکش می‌کنند. 

به دلیل جنس و ساختار خاصی که دارند در برابر رطوبت، حرارت و حتی صدا تا حد زیادی مقاومت دارند. ویژگی برتری که این محصولات دارند این است که اگر در معرض آلودگی‌هایی مثل باکتری و میکروب قرار بگیرند آنها را به خود جذب نمی‌کنند، در اصطلاح به تایل‌های آلومینیومی ای جی وی آنتی باکتریال می‌گویند.

انواع تایل آلومینیومی ای جی وی

انواع تایل آلومینیومی ای جی وی

شرکت ای جی وی با توجه به نیاز مشتریان تایل‌های آلومینیومی متعددی را تولید می‌کند که انواع آنها به شرح زیر است.

  1. تایل آلومینیومی سقفی ساده 30*30
  2. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 30*30
  3. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 30*30
  4. تایل آلومینیومی سقفی ساده 60*60
  5. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*60
  6. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*60
  7. تایل آلومینیومی سقفی ساده 60*120
  8. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*120
  9. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*120

تمامی این محصولات از لحاظ جنس و کیفیت به یک صورت تولید شده‌اند و تنها تفاوتی که دارند از لحاظ میزان ضخامت، طرح، وزن و ابعاد است. ضخامت آنها با در نظر گرفتن رنگ سفید کوره‌ای الکترواستاتیک که برای آنها استفاده شده بین از 6.2 تا 7.2 دهم میکرون است. وزنی که این محصولات دارند نیز با توجه به ابعاد و نمدی که در پشت نوع پانچ دار آنها به کار برده شده است می‌تواند از 175 تا 1550 گرم متغییر باشد.

محصولات تولید شده توسط شرکت ای جی وی تا حد امکان با استفاده از مواد اولیه قابل بازیافت تولید می‌شود تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود. اهمیت و توجهی که این شرکت به محیط زیست نشان می‌دهد تا جایی ادامه دارد که حتی نام ای جی وی را نیز از نام یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته‌اند.

بهترین تایل آلومینیومی را بشناسیم

برای اینکه بهترین تایل آلومینیومی را بشناسیم ابتدا باید به نیازهای خود توجه کنیم چرا که تمامی تایل‌های آلومینیومی خوب هستند اما قطعاً هر یک از آنها مناسب محیط خاص و متناسب با سلیقه دسته‌ای از افراد طراحی شده‌اند. گذشته از این موارد تایل آلومینیومی که به عنوان بهترین شناخته می‌شود باید از لحاظ کیفیت و میزان استحکام در سطح بالایی قرار داشته باشد. 

به عنوان مثال اگر به دنبال تایل آلومینیومی هستید که بتواند آکوستیک بودن محیط را افزایش دهد بهتر است از نوع پانچ دار استفاده کنید.  ساختار آنها به گونه‌ای است که صدا را از حفره‌ها عبور داده و به نمد پشت سازه منتقل می‌کنند، بدین ترتیب صدا خنثی می‌شود. در صورتی که نمی‌دانید کدام یک از تایل‌های آلومینیومی برای شما بهتر هستند می‌توانید با کارشناسان ای جی وی تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

تایل آلومینیومی ای پلاس و مزیت‌های استفاده از آن

تایل‌های آلومینیومی مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبتی به همراه دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وزن سبک
  • تنوع در ابعاد و طرح
  • حمل، نصب و نگهداری آسان
  • مقاوم نسبت به رطوبت، حرارت، صوت و شست وشو
  • امکان ایجاد نورپردازی در محیط
  • پوشش تاسیسات و معایب روی سقف
  • آکوستیک کردن محیط تا حد زیاد
  • ضد آلودگی و آنتی باکتریال

تایل آلومینیومی APLUS چه کاربردهایی دارد؟

از سری کاربردهایی که می‌توان برای تایل‌های آلومینیومی ای پلاس عنوان کرد به شرح زیر می‌باشد.

  • مناسب برای استفاده در محیط‌های درمانی که نیاز به استرلیزه بودن دارند.
  • قابل استفاده در محیط‌های مرطوب مثل استخرها و سرویس‌های بهداشتی
  • مناسب برای اجرا در کارخانه‌های مختلف به خصوص کارخانه‌های تولید مواد غذایی
  • قابل اجرا در رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های غذاخوری
  • مناسب برای اجرا در ساختمان‌های اداری، تجاری و دفاتر
  • قابل استفاده در فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها
  • مناسب برای اجرا در مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها، مدارس، مهدکودک‌ها 

قیمت خرید تایل آلومینیومی +A

قیمت خرید تایل آلومینیومی +A

تمامی مطالب و ویژگی‌هایی که در رابطه با تایل آلومینیومی وجود دارد را می‌توان با صراحت بیان کرد، تنها چیزی که در این میان همیشه متغیر بوده و به صورت دقیق قابل عنوان نیست قیمت آن است. اولین عامل مهم در نوسان قمیت، نوسان ارزی و تورم است اما عوامل دیگری همچون نوع، جنس، کیفیت، ضخامت، ابعاد، تعداد و... نیز در این میان تاثیر دارند. برای اطلاع از قیمت محصولات می‌توانید با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید.

شماره‌های تماس جهت ارتباط با کارشناسان فروش

02122739791

02126918043-47

کلام آخر

تایل‌های آلومینیومی هسته‌ای گچی و روکشی آلومینیومی دارند که ابعاد و اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند. این محصولات در دو نوع پانچ دار و بدون پانچ تولید می‌شوند. از سری مشخصاتی که دارند می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و صدا اشاره کرد. از آن گذشته آنتی باکتریال نیز هستند یعنی اگر در معرض آلودگی قرار بگیرند آلودگی‌ها را با خود جذب نمی‌کنند. 

ضخامت روکش‌های آلومینیومی این تایل‌ها 6.2 و 7.2 دهم میکرون است. مزیت‌هایی که می‌توان برای این محصولات عنوان کرد عبارتند از وزن سبک، نصب و نگهداری آسان، تنوع بالا و... از این تایل‌ها در محیط‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد. از جمله محیط‌هایی که می‌توان از این محصولات در آنها اجرا کرد می‌توان به مواردی همچون محیط‌های درمانی، آموزشی، تجاری، اداری و... اشاره کرد. برای اینکه بهترین تایل آلومینیومی را بشناسیم لازم است تا سایر مطالب ذکر شده را با دقت بخوانیم.