در هر بخش از صنعت ساخت و ساز نوع خاصی از متریال به کار برده می‌شود، اما متریالی که در بخش دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند متفاوت‌تر هستند از این نظر که در کنار زیبایی باید استحکام کافی نیز داشته باشند. از سری متریال‌های مورد استفاده در این میان می‌توان به تایل آلومینیومی اشاره کرد. همانطور که از نام آن پیداست با استفاده از آلومینیوم تولید شده است، آلومینیوم نیز آلیاژی بسیار بادوام و مستحکم است به شکلی که حتی اگر در معرض رطوبت قرار بگیرد از بین نمی‌رود. 

این محصول در انواع مختلف تولید می‌شود که تمامی آنها از لحاظ جنس و کیفیت یک شکل هستند اما از جهات دیگر با هم تفاوت دارند. این نوع از تایل‌ها را برای اجرای سقف کاذب در بسیاری از محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. در ادامه راجع به اینکه چرا تایل آلومینیومی؟ معرفی و مزایا و معایب به طور کامل توضیح داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

معرفی محصولی به نام تایل آلومینومی

یکی از پرکاربردترین نوع تایل‌ها در اجرای انواع سقف کاذب تایل آلومینیومی است. برای ساخت این تایل ابتدا با استفاده از گچ و الیاف هسته آن را تولید می‌کنند سپس یک روکش آلومینیومی روی هسته می‌کشند که دوام آن بیشتر شود. این محصولات به گونه‌ای ساخته می‌شوند که حتی اگر در معرض آب یا شست و شو قرار بگیرند دچار پوسیدگی یا خوردگی نشوند. 

تایل‌های آلومینیومی حتی در برابر حرارت و صدا نیز بسیار مقاوم هستند. این محصولات را می‌توان با توجه به نیاز خود ثبت سفارش کرد چرا که انواع مختلفی دارند. جالب است بدانید که تایل‌های آلومینیومی آنتی باکتریال نیز هستند یعنی میکروب‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب نمی‌کنند، این در حالیست که هیچ یک از تایل‌های دیگر این ویژگی را ندارند.

تایل‌های آلومینیومی ای جی وی

تایل‌های آلومینیومی ای جی وی و انواع آن‌ها

از سری تایل‌هایی که در شرکت ای جی وی طراحی و تولید می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تایل آلومینیومی سقفی ساده 30*30
  2. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 30*30
  3. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 30*30
  4. تایل آلومینیومی سقفی ساده 60*60
  5. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*60
  6. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*60
  7. تایل آلومینیومی سقفی ساده 60*120
  8. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*120
  9. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*120

تایل‌های معرفی شده به سه شکل ساده، وسط پانچ و تمام پانچ در ابعاد مختلف تولید می‌شوند. نوع پانچ دار این محصولات توانایی بیشتری در آکوستیک کردن محیط و جذب صدا را دارند. تمامی این محصولات از لحاظ جنس و کیفیت یکسان هستند اما ضخامت آنها 6.2 و 7.2 دهم میکرون است که البته این میزان با در نظر گرفتن میزان رنگ سفید کوره‌ای الکترواستاتیک می‌باشد. تایل‌های آلومینیومی ای پلاس از 175 تا 1550 گرم به صورت متغییر وزن دارند. تمامی این محصولات به صورت سازه نمایان به کار برده می‌شوند یعنی سازه تایل آنها پس از اجرا جزیی از زیبایی سقف به حساب می‌آید و مشخص است. 

شرکت ای جی وی جزو معدود شرکت‌هایی است که سعی دارد تا حد امکان محصولات خود را سازگار با محیط زیست تولید کند. طبیعت برای این کمپانی جایگاه ویژه‌ای دارد. جالب است بدانید حتی نام ای جی وی را نیز از مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی انتخاب کرده است.

مزایا و معایب انواع تایل آلومینیومی ای پلاس

تمامی تایل‌های آلومینیومی با توجه به نیاز ساختمان‌ها و بر اساس استانداردهای موجود طراحی و تولید شده‌اند از همین رو مزیت‌های زیادی به همراه دارند. البته این بدان معنا نیست که دیگر هیچ معایبی ندارند. برای درک هر چه بهتر این موضوع مزایا و معایب این محصولات را به صورت مجزا مطرح کرده‌ایم که بدین شرح هستند.

مزایا تایل آلومینیومی ای پلاس

  • وزن سبکی دارند.
  • به راحتی نصب و اجرا می‌شوند.
  • به دلیل اینکه جزو متریال‌های پیش ساخته هستند سرعت اجرای کار را بالا می‌برند.
  • در برابر رطوبت و حرارت بسیار مقاوم هستند.
  • تا حد زیادی می‌توانند صدا را به خود جذب کنند. البته باید توجه داشت که نوع پانچ دار آنها بیشتر قدرت جذب صدا دارند به این خاطر که در پشت سازه نوعی نمد قرار داده شده است.
  • تنوع بالایی دارند به شکلی که برای هر سلیقه‌ای می‌توان نوع مناسبی انتخاب کرد.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • در صورت خرابی به راحتی تعویض می‌شوند.
  • قابلیت نورپردازی را در محیط ایجاد می‌کنند.
  • تاسیسات سقفی و معایب روی سقف را به خوبی می‌پوشانند.

معایب تایل آلومینیومی ای پلاس

  • از هزینه بالایی برخوردار هستند.
  • در مقایسه با سقف اصلی از مقاومت کمتری برخوردار هستند.
  • در صورتی که تایل‌ها قابلیت رنگ پذیری نداشته باشند نمی‌توان تنوع ایجاد کرد.
  • در صورت استاندارد نبودن ارتفاع کف از سقف باعث کاهش ارتفاع سقف می‌شوند.

کاربردهای تایل آلومینیومی

کاربردهای تایل آلومینیومی در صنعت ساخت و ساز

از سری کاربردهایی که تایل‌های آلومینیومی به همراه دارند می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • مناسب برای محیط‌های درمانی مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها
  • قابل اجرا برای تمامی محیط‌های اداری، تجاری و دفاتر
  • مناسب برای اجرا در آشپزخانه‌ها
  • مناسب برای اجرا در پارکینگ منازل یا پارکینگ‌های عمومی
  • قابل استفاده در سالن‌های غذا خوری، رستوران‌ها و کافه‌ها
  • مناسب برای استفاده در محیط‌های آموزشی مثل دانشگاه‌ها، مدارس و حتی مهدکودک‌ها
  • مناسب برای اجرا در فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها

مشاوره و قیمت خرید تایل آلومینومی +A

یکی از دغدغه‌های مشتریان هنگام ثبت سفارش قیمت تایل‌های آلومینیومی APLUS است چرا که قیمت آنها با توجه به نوسان ارزی و تورم تغییر می‌کند و ثابت نیست. البته عوامل دیگری نیز در این میان تاثیر دارند که از جمله آنها می‌توان به نوع تایل، میزان ضخامت، ابعاد، جنس، کیفیت، تعداد و... اشاره کرد. 

در صورتی که قصد خرید هر یک از این محصولات را دارید می‌توانید با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید. از آن گذشته اگر نیاز به راهنمایی داشته باشید نیز به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

شماره‌های تماس جهت استعلام قیمت و دریافت مشاوره

02122739791

02126918043-47

کلام آخر

تایل‌های آلومینیومی هسته‌ای گچی و روکشی آلومینیومی دارند که در برابر رطوبت، حرارت و صدا مقاوم هستند. این تایل‌ها در ابعاد مختلف 30*30، 60*60 و 60*120 به سه صورت ساده، وسط پانچ و تمام پانچ طراحی و تولید می‌شوند. از سری مزیت‌هایی که دارند می‌توان به وزن سبک، نصب و اجرای آسان، سرعت در اجرای کار و... اشاره کرد. 

البته باید توجه داشته باشید که معایبی نیز مانند قیمت بالا، کاهش ارتفاع سقف و مقاومت کمتر به نسبت سقف اصلی دارند. با مطالعه این مطالب می‌توانید به پاسخ سوالات خود راجع به اینکه چرا تایل آلومینیومی؟ معرفی و مزایا و معایب برسید.