دنیای امروز به سمت مدرنیته پیش می‌رود، این موضوع را در تمامی عرصه‌ها حتی ساختمان سازی می‌توان به وضوح دید. در گذشته‌های نه چندان دور در ساختمان سازی از متریال‌ها و مصالح ساده‌ای استفاده می‌شد که به کار بردن آنها زمانبر بود، اما امروزه بیشتر متریال‌های از پیش ساخته را به کار می‌برند که هم تنوع بیشتری دارند و هم اینکه سرعت اجرای کار را بالا می‌برند.

 یکی از متریال‌های پیش ساخته‌ای که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار پرکاربرد و محبوب است تایل نام دارد. تایل‌ها را از لحاظ جنس، ابعاد، ضخامت و طرح بسیار متنوع می‌سازند. تایل آلومینیومی از سری تایل‌های محبوب، مستحکم و خلاقانه‌ای است که تقریباً در هر محیطی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. برای بررسی انواع تایل سقفی آلومینیومی مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

تایل آلومینیومی چیست؟

تایل آلومینیومی نوعی صفحه از پیش ساخته است که از آن برای اجرای سقف کاذب استفاده می‌کنند. این محصول هسته‌ای تولید شده از گچ و الیاف دارد که روی این هسته یک لایه آلومینیوم روکش شده تا مقاومت آن افزایش یابد. تایل‌های آلومینیومی ضد زنگ بوده و اگر در معرض رطوبت، شست و شو و حرارت قرار بگیرند از بین نمی‌روند. ویژگی جالبی که این نوع از تایل‌ها دارند و در هیچ یک از محصولات مشابه دیگر وجود ندارد این است که آنتی باکتریال هستند، یعنی میکروب‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب نمی‌کنند. 

تایل‌های آلومینیومی انواع مختلفی دارند که هر یک با توجه به ابعاد و طرحی که دارند ممکن است در بخش خاصی مورد استفاده قرار بگیرند، به طور مثال از تایل‌های آلومینیومی پانچ دار در محیط‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به آکوستیک بودن دارند. تایل‌های پانچ دار به گونه‌ای ساخته می‌شوند که آلودگی‌های صوتی را به خود جذب می‌کنند.

بررسی انواع تایل سقفی آلومینیومی ای جی وی

در بررسی انواع تایل سقفی آلومینیومی ای پلاس برای اینکه بهتر آنها را بشناسیم نیاز است تا علاوه بر ذکر نام هر یک از تایل‌ها توضیحی راجع به هر یک داشته باشیم. انواع تایل‌های سقفی آلومینیومی بدین شرح هستند.

  1. تایل آلومینیومی سقفی ساده 30*30
  2. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 30*30
  3. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 30*30
  4. تایل آلومینیومی سقفی ساده 60*60
  5. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*60
  6. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*60
  7. تایل آلومینیومی سقفی ساده 60*120
  8. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*120
  9. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*120

تمامی این تایل‌ها روکشی آلومینیومی دارند که به دو صورت ساده و سوراخ دار یا پانچ دار طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. این محصولات را در تمامی محیط‌ها می‌توان به کار برد اما از نوع ساده آن بیشتر در محیط‌های مینیمال و از نوع پانچ دار برای محیط‌هایی که نسبت به صدا حساس هستند استفاده می‌شود. در واقع این نوع از تایل‌ها به کمک نمدی که پشت سازه به کار رفته است صدا را خنثی می‌کنند. هر چقدر میزان پانچ روی تایل‌ها بیشتر باشد قدرت بیشتری در جذب صدا دارند. تایل‌های آلومینیومی که در ابعاد 30*30، 60*60 و 60*120 تولید می‌شوند به دو صورت سازه نمایان و سازه پنهان به کار برده می‌شوند. ضخامت آنها از 6.2 تا 7.2 دهم میکرون است که البته از این میزان 2 دهم میکرون آن مربوط به رنگ سفید کوره‌ای الکترواستاتیک می‌باشد که روی آنها کشیده شده است.

توجه داشته باشید که شرکت ای جی وی سعی دارد محصولات و متریال‌هایی که تولید می‌کند سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت باشند. این شرکت به طبیعت اهمیت زیادی می‌دهد جالب است بدانید که حتی نام ای جی وی را نیز از مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی انتخاب کرده است.

مزیت‌های استفاده از تایل سقفی آلومینیومی ای پلاس

مزیت‌های استفاده از تایل سقفی آلومینیومی ای پلاس

تمامی محصولات و متریال‌هایی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند بر اساس نیازها و استانداردها طراحی و تولید شده‌اند پس می‌توان گفت که مزیت‌های زیادی نیز به همراه دارند، از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وزن سبکی دارند.
  • نصب و نگهداری آسانی دارند.
  • به دلیل اینکه جزو متریال از پیش ساخته هستند سرعت اجرای کار را بالا می‌برند.
  • آنتی باکتریال هستند و در محیط‌های آلوده هیچ نوع آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند.
  • در برابر رطوبت، حرارت، صدا و فشار بار مقاومت بالایی دارند.
  • در محیط‌هایی که نور کافی ندارند قابلیت نورپردازی را در محیط ایجاد می‌کنند.
  • چون با فاصله از سقف اصلی ایجاد می‌شوند هم قابلیت پوشش تاسیسات روی سقف و هم معایب آن را دارند.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • در صورت خرابی به راحتی تعویض می‌شوند.

تایل‌های سقفی آلومینیومی APLUS و کاربردهای آن 

از سری کاربردهایی که تایل‌های سقفی آلومینیومی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای اجرا در محیط‌های درمانی مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها
  • مناسب برای اجرا در فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها و بوتیک‌ها
  • مناسب برای اجرا در آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های غذاخوری
  • مناسب برای اجرا در محیط‌های آموزشی مثل دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها

مشاوره و قیمت تایل‌های سقفی آلومینیومی +A

به دلیل نوسان ارزی حاکم در کشور قیمت تایل‌های آلومینیومی سقفی ای پلاس نیز مانند هر کالایی دیگر نوسان دارند از همین رو نمی‌توان مشخص کرد که هر یک از آنها چه قیمتی دارند. البته توجه داشته باشید که این تنها عامل موثر بر این موضوع نیست بلکه عوامل دیگری نیز همچون نوع تایل، طرح، نوع سازه، میزان ضخامت، تعداد، کیفیت، شرکت تولید کننده و... در این میان تاثیر مستقیم دارند. 

چنانچه قصد خرید هر یک از این محصولات را دارید یا به سایت مراجعه کرده و از نمونه‌های موجود دیدن کنید یا با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید. در صورت نیاز حتی می‌توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

شماره‌های تماس جهت ارتباط با کارشناسان فروش ای جی وی

02122739791

02126918043-47

کلام آخر

تایل‌های آلومینیومی صفحاتی هستند که برای اجرای انواع سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند، این صفحات هسته‌ای گچی و روکشی از جنس آلومینیوم دارند. آنها در ابعاد و ضخامت‌های مختلف با طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند. این محصولات که در ابعاد 30*30، 60*60 و 60*120 ساخته می‌شوند در دو نوع ساده و پانچ دار قابل سفارش هستند. تایل‌های آلومینیومی سقفی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر رطوبت، شست و شو، حرارت و حتی صدا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

 مزیت‌هایی که این نوع متریال‌ها دارند شامل مواردی مثل وزن سبک، نصب آسان، طول عمر بالا و... است. تقریباً در هر محیطی اعم از محیط‌های درمانی، آموزشی و سالن‌های غذاخوری می‌توان از این محصولات استفاده کرد. برای بررسی انواع تایل سقفی آلومینیومی می‌توانید به مطالعه هر چه بیشتر این مطالب بپردازید.