در صنعت ساخت و ساز از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آنها تنها یک کاربرد و برخی دیگر کاربردهای متعددی دارند. از سری متریال‌های بسیار مهمی که امروزه برای اجرای سقف کاذب از آن استفاده می‌کنند می‌توان به سپری T اشاره کرد. سپری‌های انواع مختلفی دارند که عموماً به شکل T انگلیسی به تولید می‌رسند، البته با توجه به نیاز ساختمان سازی آنها را در شکل‌های دیگر نیز طراحی می‌کنند. 

برای ساخت این محصولات از ورق‌های گالوانیزه یا آلومینیومی استفاده می‌شود که در برابر شرایط محیطی و جوی مقاومت داشته باشند. سپری‌ها جزو متریال‌هایی هستند که برای زیرسازی به کار برده می‌شوند پس باید بتوانند حتی فشار بار را نیز تحمل کنند. در ادامه هر آنچه که باید راجع به این محصول و خرید سپری T بدانید را شرح داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

سپری T چیست؟

به سازه T شکلی که با استفاده از فولاد، آلومینیوم، ورق‌های گالوانیزه و... تولید می‌شود و در بخش‌های مختلفی از صنایع به خصوص صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد سپری T می‌گویند. در ساختمان سازی از سپری‌ها با توجه به ابعاد، شکل و اندازه‌ای که دارند استفاده‌های مختلف می‌شود. 

به طور مثال یکی از کاربردهای این محصول برای زیرسازی سقف‌های کاذب است، بدین صورت که سپری‌ها با استفاده از پیچ و میخ‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند تا بستری برای قرار گیری تایل‌ها فراهم کنند. برای تولید این نوع پروفیل از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که شامل نورد سرد، نورد گرم و روش ترکیبی است. 

انواع سپری T ای جی وی

انواع سپری T ای جی وی

سپری‌های ای جی وی شامل چهار نوع هستند که همگی به یک شکل ساخته می‌شوند و تنها تفاوتی که دارند رنگ آنهاست. این محصولات بخشی از سقف کاذب را تشکیل می‌دهند. انواع آنها به شرح زیر هستند:

  1. (سازه کلیک) کروم طلایی سپری
  2. (سازه کلیک) آیینه استیل سپری
  3. (سازه کلیک) مشکی سپری
  4. (سازه کلیک) سفیدپودری سپری
  • لازم به ذکر است که به سپری‌های T شکل سازه کلیک نیز می‌گویند. این سازه‌ها با استفاده از ورقهای گالوانیزه‌ای که 3 دهم میکرون ضخامت دارند ساخته می‌شوند. وزن هر یک از سازه‌ها برابا 1.5 کیلوگرم است. طول این سازه‌های باربر 3600 با عرض 20 و بال 38 میلی متر است. فروش سپری‌های APLUS به صورت کارتنی است که در هر کارتن نیز تعداد 25 شاخه از این محصولات وجود دارد. 
  • حال نوبت به معرفی سازه‌ها یا سپری‌های فرعی A+ است که طولی برابر با 1200 یا 600 میلی متر دارند. این سازه‌ها در عرض 20 و بال 28 میلی متری تولید می‌شوند. این محصولات نیز به صورت کارتنی به فروش می‌رسند اما تعداد سپری‌های موجود در هر کارتن بین 50 تا 75 شاخه است. 
  • نبشی ال ترازکننده از دیگر سپری‌های T محسوب می‌شود. این محصول در طول 300، عرض 20 و بال 20 میلی متری تولید و به مشتریان عرضه می‌شود. در هر کارتن از این سازه تعداد 50 شاخه نبشی قرار داده شده است.

کاربردهای سپری T ای پلاس چیست؟

طراحی و تولید سپری‌های T به گونه‌ای است که علاوه بر صنعت ساخت و ساز در بسیاری از صنایع دیگر می‌توان از آنها استفاده کرد. از سری کاربردهای محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده در صنعت ساخت و ساز

از سپری‌ها در صنعت ساخت و ساز علاوه بر اجرای سقف کاذب برای تولید چهارچوب درب و پنجره نیز استفاده می‌کنند. البته سپری که برای سقف کاذب استفاده می‌شود با سایر سپری‌ها تفاوت دارد.

استفاده در صنایع خودرو سازی

در بخشی از قسمت‌های اتاق خودروها از انواع مختلفی از سپری‌ها استفاده می‌کنند.

استفاده در تولید لوازم خانگی

جالب است بدانید که برای تولید لوازم خانگی نیز از سپری‌ها استفاده می‌کنند. به طور مثال در تولید لباسشویی یا یخچال در بخش‌های خاصی از آنها سپری به کار برده می‌شود.

قیمت خرید سپری T ای جی وی

یکی از سوالات رایجی که تقریباً تمامی مشتریان پیش از خرید راجع به آن می‌پرسند این است که قیمت خرید سپری T چقدر است؟ در پاسخ به این سوال نمی‌توان رقم دقیقی عنوان کرد چرا که نوسان ارزی مانع از ثبات قیمت می‌شود. البته علاوه بر این که موضوع عوامل دیگری نیز تاثیر دارند که از جمله آنها می‌توان به نوع سپری، شکل، اندازه، ضخامت و... اشاره کرد. 

در صورتی که قصد خرید سپری T را دارید می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید. اگر راجع به این محصولات هنوز هم سوال و ابهامی دارید با کارشناسان ای جی وی صحبت کنید تا به شما مشاوره رایگان ارائه کنند. 

شماره‌های تماس جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان

02122739791

02126918043-47


ویژگی‌های مثبت سپری T

ویژگی‌های مثبت سپری T 

قطعاً هر سازه یا محصولی که تولید می‌شود از یکسری ویژگی‌های مثبت برخوردار است. این موضوع در خصوص سپری T نیز صدق می‌کند. مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبتی که می‌توان برای آن نام برد به شرح زیر است:

  • وزن سبکی دارد.
  • در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود که قابل استفاده برای بسیاری از صنایع است.
  • نصب آن آسان است چرا که با استفاده از پیچ و میخ‌های مخصوصی به یکدیگر یا به متریال‌های دیگر متصل می‌شوند.
  • از جنس ورق گالوانیزه، فولاد و آلومینیوم است. این آلیاژها در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند. 
  • در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است.
  • در برابر فشار بار مقاومت خوبی دارد.

شرکت ای جی وی عموماً محصولات و متریال‌های ساختمانی را تا حد امکان با مواد اولیه قابل بازیافت تولید می‌کند زیرا به طبیعت بسیار اهمیت می‌دهد. اهمیت به محیط زیست برای این کمپانی تا جایی ادامه دارد که حتی نام ای جی وی نیز از مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی انتخاب شده است.

کلام آخر

سپری‌ها نوعی پروفیل هستند که با استفاده از روش نورد سرد، نورد گرم و روش ترکیبی تولید می‌شوند. برای تولید این محصولات از آلیاژهایی مثل فولاد، آلومینیوم و ورقهای گالوانیزه استفاده می‌کنند که بسیار مقاوم بوده و در برابر شرایطی مثل رطوبت و حرارت بسیار مقاوم هستند. 

از این سپری‌ها در صنایع مختلف مثل ساختمان سازی، خودروسازی و تولید لوازم خانگی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در ساختمان سازی برای چهارچوب درب و پنجره یا اجرای سقف کاذب از این محصولات استفاده می‌کنند. شرکت ای جی وی 4 نوع سپری تولید می‌کند که همگی برای سقف کاذب مناسب هستند. در صورت نیاز به خرید سپری T حتماً ابتدا استعلام قیمت بگیرید.