یکی از مهمترین و پر کاربردترین سازه‌های ساختمانی که امروزه در میان افراد رواج پیدا کرده و در مکان‌های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد تایل‌های آلومینیومی سقف کاذب می‌باشد. نکته شایان ذکر این است که تایل‌های آلومینیومی مختلفی با ابعاد متفاوت وجود داشته که هر یک از آنها وزن خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که وزن سبک این تایل‌ها باعث شده که نسبت به سایر سقف‌های کاذب برتری خاصی داشته باشند و در مکان‌های زیادی مورد استفاده قرار بگیرند. 

جالب است بدانید که همین خصوصیت تایل‌های آلومینیومی باعث شده است که در برابر زلزله مقاومت زیادی داشته باشند و در مواجهه با این خطر خسارت کمتری به بار آورند. اگر بخواهیم برای شما مثال بزنیم باید بگوییم که تایل آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ با روکش PVC، در هر تایل نزدیک به ۱ الی ۲ کیلوگرم وزن دارد. این در حالی است که در سایر سقف‌های کاذب تایل‌ها وزن‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه این مطلب بررسی سبکی تایل آلومینیومی سقف کاذب با دیگر تایل‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

انواع تایل سقف کاذب به همراه ویژگی‌های فنی آنها

اگر کمی دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که در دنیای سازه‌های ساختمانی انواع مختلفی از سقف‌های کاذب وجود داشته که هر کدام از آنها ویژگی‌های فنی متفاوتی دارند‌. به همین علت می‌توانیم شاهد وزن‌های مختلفی از تایل انواع تایل‌ها شاهد باشیم. اما نکته جالب توجه این است که در میان تمامی تایل‌های سقف کاذب، تایل آلومینیومی وزن کمتری را دارا می‌باشد. البته خود تایل‌های آلومینیومی نیز با توجه به ابعادی که دارند وزن‌های متفاوتی به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه به بررسی سبکی تایل آلومینیومی سقف کاذب با دیگر تایل‌ها می‌پردازیم.

• تایل روکش‌دار: در این تایل‌ها از روکش آلومینیوم یا پی‌وی‌سی استفاده شده و نسبت به تایل‌های آلومینیومی می‌توان وزن بیشتری را از آنها شاهد بود. به عنوان مثال تایل‌های آلومینیومی نزدیک به ۱ الی ۲ کیلوگرم وزن دارند. این در حالی بوده که تایل‌های روکش‌دار وزنی بیشتر از هفت و نیم کیلوگرم دارا هستند. نکته جالب توجه این است که استفاده از روکش برای تایل‌های آلومینیومی باعث می‌شود که تخریب و ماندگاری سقف کاهش پیدا کند.

• تایل آکوستیک: در واقع این تایل برای جذب صدا کاربرد داشته و در دو نوع گچی و pvc موجود می‌باشد. در رابطه با وزن تایل سقف کاذب آکوستیک باید به شما بگوییم که این تایل به طور معمول ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. در صورتی که تایل‌های آلومینیومی وزن بسیار کمتری به خود اختصاص داده‌اند.

• تایل سقفی آسمان مجازی: در این نوع تایل هر نوع تصویری که علاقه داشته باشید می‌تواند بر روی طلق‌های شفاف چاپ و اجرا کنید. نکته شایان ذکر این بوده که تایل‌های آسمان مجازی به طور معمول وزنی بیشتر از ۲ کیلوگرم دارند. در حالی که تایل‌های آلومینیومی وزنی کمتر از ۲ کیلوگرم به خود اختصاص داده‌اند.

• تایل CNC: اگر نگاهی به تایل‌های CNC کرده باشید متوجه می‌شوید که جدیدترین نوع تایل محسوب می‌شود که در دکوراسیون داخلی تحول بسیار بزرگی ایجاد کرده است. در حالت کلی وزن‌های مختلف این تایل از ۲ کیلوگرم آغاز شده و تا وزن‌های بالاتر ادامه دارد.