یکی از قدیمی‌ترین سقف‌های کاذب که در بحث تولید و اجرا به صورت گسترده برای بیشتر متقاضیان استفاده می‌شود دامپا می‌باشد. جالب است بدانید که این سقف کاذب در سال ۱۹۵۰ میلادی در کشور دانمارک و از طریق مهندسی جوان به نام فیشر طراحی شد و از همان زمان تا به حال به صورت گسترده مورد توجه مهندسان و طراحان قرار گرفته است. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که دامپای آلومینیومی از ورق‌های آلومینیوم با ضخامت ۰.۵ میلی‌متر تهیه و سپس به شکل رول فرمینگ تولید شده و در اختیار افراد قرار گرفته است. 

نکته دیگر اینجاست که دامپاها از انواع خانواده‌های سقف‌های کاذب آلومینیومی به حساب می‌آیند که جنس آن کاملاً از آلومینیوم بوده و به علت مشخصات و ویژگی‌های خاصی که دارند توانسته‌اند یک انتخاب مناسب برای شرکت‌های ساخت و ساز محسوب شوند. در واقع بیشتر افرادی که قصد خرید از دامپاهای آلومینیومی ای جی وی را دارند می‌خواهند بدانند که بهترین کارخانه تولید دامپا آلومینیومی ای جی وی کدام است؟ برای آشنایی بیشتر با این محصول به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید. پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی دامپا آلومینیومی

در حالت کلی بیشتر افرادی که قصد تهیه دامپای آلومینیومی را دارند می‌خواهند بدانند که مشخصات فنی آن به چه صورت می‌باشد؟ در این رابطه باید اشاره کنیم که عرض این نوع سقف کاذب حدود ۱۰ سانتی‌متر و ۲۰ سانتی‌متر بوده و طول آن نیز نزدیک به ۶ متر می‌باشد. 

از سوی دیگر این سقف در دو مدل ساده و سوراخ‌دار به تولید رسیده که نوع ساده آن برای فضاهایی استفاده می‌شود که احتیاج به آکوستیک بودن محیط را ندارند. این سقف بیشتر در مجاورت آب استفاده می‌گردد. اما دامپاهای آلومینیومی سوراخ‌دار با استفاده از لایه نمدین فلیس در پشت آن آکوستیک شده و می‌تواند در فضاهایی استفاده شود که احتیاج به آکوستیک شدن فضا باشد.

مزایای استفاده از دامپا آلومینیومی ای جی وی

در رابطه با مزایا و محاسن استفاده از سقف کاذب دامپا آلومینیومی باید بدانید که از سال ۱۹۵۰ تاکنون به عنوان اولین انتخاب شرکت‌های ساخت و ساز بوده است. از مهمترین مزیت‌های استفاده از این سقف کاذب در ادامه ذکر شده است.

• این سقف کاذب کاملاً از جنس آلومینیوم بوده و از وزن بسیار پایینی برخوردار است. به همین علت در زمان بروز زلزله و یا سایر اتفاقات طبیعی خسارت جانی و مالی کمتری به بار خواهد آورد.

• دامپاهای آلومینیومی از خاصیت ضد حریق بودن و ضد اشتعال بودن بهره‌مند هستند. به همین علت می‌توانند در تاسیسات نفتی، گازی، پتروشیمی و یا حتی صنایع حساس مورد استفاده قرار بگیرند.

• این سقف ضد رطوبت بوده و به هیچ عنوان زنگ نمی‌زند و دچار خوردگی نمی‌شود.

• سرعت نصب بسیار بالای دامپاهای آلومینیومی باعث شده است که توجه افراد زیادی به آن جلب شود. 

• با نگاهی به دامپاهای آلومینیومی متوجه می‌شوید که تنوع رنگ بسیار بالایی در آن دیده می‌شود.

• این نوع سقف کاذب از عمر و ماندگاری بالایی برخوردار است.

کارخانه تولید کننده دامپا آلومینیومی ای جی وی

بیشتر مهندسان و تولید کنندگانی که قصد خرید و استفاده از دامپای آلومینیومی را دارند به دنبال بهترین محیط برای تهیه این محصول هستند. در حالت کلی شرکت‌های سازنده بسیار زیادی وجود دارد که تا به حال دامپاهای آلومینیومی زیادی به تولید رسانده‌اند. اما در این میان گفته می‌شود که یکی از بهترین کارخانه‌های تولید کننده دامپا آلومینیومی ای جی وی شرکت یا برند ای جی وی بوده که از محصولات دانش بنیان هلدینگ ساختمانی پیگاژ به حساب می‌آید. این مجموعه که از سال ۱۳۸۸ فعالیت‌های خود را آغاز کرده یک مجموعه تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه سیستم ساخت و ساز خشک می‌باشد. 

در واقع این مجموعه تولید کننده با هدف توسعه و ارتقاء فرهنگ سبک‌سازی وارد حیطه ساختمان سازی شده و تحقیقات بسیار زیادی را در این زمینه به منظور بهبود کیفیت ساخت و ساز انجام داده است. گفته می‌شود که در حال حاضر محصولات تحقیقاتی و پژوهشی تولید شده از این هلدینگ ساختمانی با برند ای جی وی وارد بازار شده و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید که این هلدینگ با ارائه تحقیقات بنیادین خود توانسته است اکثر کارخانجات تولید را تحت پوشش و حمایت خود قرار بدهد و به منظور بالا بردن تولید، تمامی تحقیقات خود را به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان محصولات صنعت ساخت و ساز قرار بدهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ای جی وی مخفف شده نام انگلیسی و علمی یوزپلنگ آسیایی می‌باشد. از مهمترین علت‌های نامگذاری این اسم به شرح زیر است.

• تمامی محصولات تولید شده از این برند دوستدار محیط زیست هستند.

• تمامی این محصولات تجدید پذیر می‌باشند.

• محصولات کارخانه ای جی وی به انسان و حیات وحش آسیبی وارد نمی‌کند.

• بخش قابل توجهی از محصولات این برند ارگانیک و طبیعی می‌باشد.

مکان‌های مورد استفاده دامپا آلومینیومی

شاید برای شما دانستن این نکته جالب باشد که بدانید سقف کاذب دامپا آلومینیومی در چه مکان‌هایی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. نکته حائز اهمیت این است که دامپاهای آلومینیومی به شکلی طراحی شده‌اند که می‌توانند در هر جا و مکانی که شما به آن نیاز داشته باشید استفاده شود. به عنوان مثال یکی از بهترین و مهم‌ترین مکان‌هایی که دامپا آلومینیومی در آن استفاده می‌شود سقف استخرها و یا سقف‌های سونا می‌باشد که حجم بسیار بالایی از رطوبت را به خود اختصاص داده‌اند. 

با استفاده از این نوع سقف کاذب دیگر شاهد زنگ زدگی و یا خوردگی محل‌های مورد استفاده نخواهید بود. همچنین باید اضافه کنیم که سقف آشپزخانه‌های صنعتی که میعانات و روغن‌های بسیار زیادی دارند و همچنین حرارت در آنها نیز بسیار بالا است می‌تواند با استفاده از دامپاهای آلومینیومی پوشش داده شوند. از سایر مکان‌هایی که این نوع سقف کاذب در آنها استفاده می‌شود در ادامه برای شما آورده شده است.

- سقف ایستگاه مترو 

- سقف بیمارستان 

- سقف فرودگاه

- سقف جایگاه‌های سوخت

- سقف مراکز پتروشیمی 

- سقف سدها 

- مراکز نفتی

- ورزشگاه‌ها

- سقف مدارس و سقف دانشگاه‌ها 

- سقف کشتی‌ها

- کلیه فضاهایی که احتیاج به سقف ماندگار با عمر طولانی و با کیفیت دارند