امروزه سقف کاذب به یکی از واجبات برای زیبایی محیط تبدیل شده است، از همین رو بسیاری از تولید کننده‌ها به تولید انواع مختلفی از تایل برای اجرای سقف کاذب می‌پردازند. کارخانه تولید تایل آلومینیومی وسط پانچ ای جی وی یکی از آنهاست. دلیل اینکه استفاده از تایل‌ها بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته در واقع وجود مزیت‌های زیادی است که به همراه دارند که مهم‌ترین آنها سرعت در اجرای کار و راحتی در نصب است. اگر می‌خواهید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید پس ادامه مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

بررسی محصولی به نام تایل 

تایل به نوعی صفحه گفته می‌شود که با استفاده از گچ و ترکیبی از الیاف و مواد دیگر تولید شده و روکشی از جنس‌های مختلف دارد. تایل‌ها عموماً و به صورت استاندارد در ابعاد 60*60 سانتی متری تولید می‌شوند اما ابعاد دیگری از آنها نیز وجود دارند. این محصول برای اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد و به قدری کاربردی است که در هر محیطی قابل نصب است.

 تایل به طور کلی در انواع مختلف جنس‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و حتی نحوه اجرا طراحی و تولید می‌شود که هر یک طرفداران خاص خود را دارد. یکی از انواع آنها تایل آلومینیومی است که در این مقاله نوع وسط پانچ آن بررسی می‌شود.

ویژگی‌های تایل آلومینیومی وسط پانچ

هر یک از تایل‌ها که در کارخانه تولید تایل آلومینیومی وسط پانچ ای جی وی تولید می‌شوند از ویژگی‌ها و خصوصیات ویژه خود برخوردار هستند. ویژگی‌های اختصاصی که به هر یک نسبت داده شده است برای شناخت هر چه بهتر توسط مشتریان حین خرید است. ویژگی‌هایی که تایل آلومینیومی وسط پانچ به همراه دارد بدین صورت است.

  • روکشی آلومینیومی دارد. این روکش که آنتی باکتریال است در برابر رطوبت و زنگ زدگی نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • در ابعاد مختلف 30*30، 60*60 و 60*120 سانتی متری تولید می‌شود. البته نوع 60*60 آن بیشترین کاربرد را دارد چرا که به عنوان سایز استاندارد از آن یاد می‌شود.
  • در رنگ‌های مختلفی مثل سفید و توسی تولید می‌شود و از خاصیت رنگ پذیری برخوردار است. 
  • روی سطح آن حفره‌هایی وجود دارد که به آن پانچ گفته می‌شود. تایل‌های آلومینیومی پانچدار در دو نوع پانچ منظم و پانچ نامنظم وجود دارند.

انواع تایل آلومینیومی پانچ‌دار

از سری تایل‌های آلومینیومی پانچدار که کارخانه تولید تایل آلومینیومی وسط پانچ ای جی وی تولید می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تایل آلومینیومی وسط پانچ سازه پنهان
  2. تایل آلومینیومی تمام پانچ سازه پنهان
  3. تایل آلومینیومی تمام پانچ طرح فلت
  4. تایل آلومینیومی وسط پانچ طرح فلت
  5. تایل آلومینیومی وسط پانچ طرح نمایان
  6. تایل آلومینیومی تمام پانچ طرح نمایان

تفاوتی که این موارد با هم دارند در نحوه قرار گیری و اجرای آنها پس از اتمام کار است. به طور مثال نوع فلت هموار و یکدست است. نوع سازه نمایان یعنی اینکه سازه کلیک آن قابل مشاهده است که البته زیبایی خاصی نیز به همراه دارد. اما آخرین نوع آن سازه پنهان است که دقیقاً برعکس نوع قبلی است و سازه آن قابل مشاهده نیست.

متعلقات مورد نیاز برای نصب تایل آلومینیومی

همانطور که می‌دانید سقف کاذب یا ثانویه با فاصله 15 الی 20 سانتی متری ایجاد می‌شود. برای اجرای این سازه از تایل استفاده می‌شود اما به متعلقات دیگری هم نیاز است. هر یک از آنها کاربرد خاصی دارند که بدین شرح است:

  1. پیچ کله شیپوری
  2. میخ و چاشنی مخصوص
  3. فنر آویز مفتول
  4. آویز مفتول 4 میلی متر
  5. نبشی L25

ویژگی‌های مثبت تایل آلومینیومی وسط پانچ

هر محصولی که در کارخانه‌ای جی وی تولید می‌شود قطعاً مزیت‌های زیادی به همراه دارد چرا که با توجه به نیازی که در ساختمان سازی دیده می‌شود طراحی خواهد شد. این موضوع در خصوص تایل آلومینیومی وسط پانچ نیز صدق می‌کند. مزیت‌هایی که می‌توان برای این محصول ذکر کرد عبارتند از:

  • زیبایی خاصی به همراه دارد.
  • قابلیت شست و شو است.
  • آنتی باکتریال می‌باشد.
  • ضد قارچ است.
  • استحکام و طول عمر بالایی دارد.
  • ضد زنگ و ضد خوردگی است.
  • در برابر رطوبت، حرارت، ضربه، سرما، گرما و... مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و از بین نمی‌رود.
  • برای نصب شدن به مصالحی مثل سیمان نیاز ندارد و تنها با استفاده از متعلقات خاص خود مثل پیچ، میخ و چاشنی و... مونتاژ می‌شود.
  • آلودگی را به خود نمی‌گیرد و در صورت کثیف شدن نیز به راحتی تمیز می‌شود.
  • سرعت اجرای کار را بالا می‌برد چرا که جزو متریال‌های از پیش ساخته است.

برآورد قیمت تایل آلومینیومی وسط پانچ از کارخانه‌ای جی وی

ای جی وی یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه تولید انواع تایل به خصوص تایل آلومینیومی فعالیت دارد. تمامی محصولات این شرکت سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت هستند. در خصوص اینکه هزینه تایل آلومینیومی در این شرکت چقدر است نمی‌توان رقم دقیقی ذکر کرد چرا که به دلیل وجود تورم قیمت مواد اولیه برای تهیه محصول مد نظر در نوسان می‌باشد که این نوسان عموماً صعودی است.

با این حال می‌توان عوامل موثر بر هزینه را عنوان کرد که مواردی همچون نوع تایل، کیفیت، ابعاد، جنس و... را شامل می‌شود.نکته قابل توجه در این میان این است که قیمت خرید از کارخانه همیشه مقرون به صرفه تر خواهد بود از آن گذشته کیفیت محصول نیز تضمین شده است چرا که در این میان هیچ واسطه یا دلالی نیست.

کلام آخر

کارخانه تولید تایل آلومینیومی وسط پانچ ای جی وی علاوه بر تایل‌های آلومینیومی وسط پانچ تایل‌های دیگری نیز تولید می‌کند. تایل‌های تولید شده که برای اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند عموماً در ابعاد 60*60 تولید می‌شوند که در ساختمان سازی آن را به عنوان یک سایز استاندارد می‌شناسند اما در ابعاد دیگری نیز تولید می‌شوند. از این تایل‌ها در هر محیطی می‌توان استفاده کرد چرا که علاوه بر زیبایی، کارایی و مزیت زیادی نیز به همراه دارند. 

اگر از نظر اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرند باید گفت که تنها یک بار نیاز به خرید آنهاست و به علت طول عمر و استحکام بالایی که دارند از بین نمی‌روند. با سپاس از همراهی همیشگی شما کاربران گرامی، امیدواریم که مطالب مفید بوده باشد.