امروزه محققین به این نتیجه رسیدند، انسان‌ها از پیرامون اطراف خود تاثیر می‌‌پذیرند. برای همین فضایی که در آن زندگی می‌کنیم، درس می‌خوانیم و کار می‌کنیم روی جسم و روح ما تاثیر می‌گذارد. در این‌جاست که بحث و اهمیت دکوراسیون داخلی خود را نشان می‌دهد. برای طراحی دکوراسیون داخلی از مصالح و روش‌های مختلفی از جمله تایل آلومینیومی در سقف استفاده می‌شود. جایگاه تایل آلومینیومی در طراحی و دکوراسیون داخلی غیر قابل انکار است . از سقف‌های کاذب در فضاهای مختلفی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، اداره‌ها استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با جایگاه تایل آلومینیومی در طراحی و دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

تایل آلومینیومی چیست؟

تایل آلومینیومی نوعی سقف کاذب است. تایل آلومینیومی از ورق آلومینیوم، رنگ پودری الکترواستاتیک، نمد و آنتی باکتریال ساخته شده است. تایل‌های آلومینیومی در ابعاد مختلف 30*30 سانتی‌ متر، 60*60 سانتی متر و 60*120 سانتی متر به صورت تمام پانچ و وسط پانچ تولید می‌شود.  همچنین این نوع تایل‌ها در طرح‌های نمایان، فلت و پنهان ساخته می‌شود.

کاربرد تایل آلومینیومی در دکوراسیون داخلی

  • در مسئله زیبا شناختی جایگاه تایل‌های آلومینیومی در طراحی و دکوراسیون داخلی بی‌بدیل است. تایل‌های آلومینیومی از نظر زیبایی بسیار بالاتر از سقف‌های گچی هستند.
  • در این تایل‌ها به دلیل وجود نمد در پشت خود عایق صدا هستند. برای همین در دکوراسیون داخلی مکان‌هایی همچون کلاس‌های موسیقی و بیمارستان که باید سقف آکوستیک باشند بسیار کاربردی است. 
  • چون این سقف‌های کاذب از جنس آلومینیوم هستند، عایق رطوبتند. برای همین در دکوراسیون داخلی استخرها، سونا، مناطق شرجی و حمام پر مصرف هستند. 
  • یکی از وظایف اصلی در دکوراسیون داخلی پوشاندن لوله و سیم‌های تاسیسات است. تایل‌های آلومینیومی یک انتخاب ایده آل برای اینکار هستند.
  • دکوراسیون داخلی معمولا هزینه‌بر است. اگر تاسیسات داخل نیاز به تعمیر داشته باشد. سقف‌های گچی باید تخریب شوند اما در تایل‌ها کافیست پنل‌ قسمت‌هایی که نیاز به تعمیر است را بردارید و پس از اتمام کار دوباره آن‌ها را نصب کنید.
  • از این جهت که این نوع تایل‌ها سبک و ضد حریق هستند، از ایمنی بالایی در حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و آتش سوزی برخوردار است.

خرید تایل آلومینیومی 

در این مقاله سعی کردیم جایگاه تایل آلومینیومی در طراحی و دکوراسیون داخلی به شما نشان دهیم. همان‌طور که دیدید تایل‌های آلومینیومی درابعاد مختلف با تنوع زیاد تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. اگر دانش لازم را در زمینه خرید تایل آلومینیومی ندارید باید از یک تیم تخصصی در این زمینه مشورت بگیرید تا خرید اشتباه انجام ندهید. مشاورین مجموعه‌ی ای جی وی همه روزه در خدمت شما هستند تا به شما در این زمینه به صورت رایگان مشورت دهند.

قیمت تایل آلومینیومی

در هنگام خرید یک تایل آلومینیومی باید از تضمین کیفیت محصول مطمئن باشید. برای همین باید از فروشگاه معتبر محصولات ساختمانی خرید کنید. خرید از این فروشگاه‌ها با وجود تضمین کیفیت اما به دلیل وجود واسطه گران هستند. یک راه بهتر برای یک خرید مقرون به صرفه و با کیفیت، خرید به صورت مستقیم از تولید کننده است. هلدینگ ای جی وی یک تولید کننده  محصولات ساختمانی از جمله انواع تایل‌های آلومینیومی است.