امروزه در صنعت ساخت و ساز همه چیز تغییر کرده است به شکلی که بسیاری از مصالح قدیمی دیگر استفاده نمی‌شوند و به جای آنها متریال‌های جدید به کار می‌برند. یکی از این متریال‌ها دامپا آلومینیومی نام دارد. از این محصول به منظور ایجاد نوع خاصی از سقف کاذب استفاده می‌کنند. سقف‌های کاذب جایگزین سقف‌های سنتی شده اند چرا که مزیت‌های بیشتری به همراه دارند. 

در بین آنها سقف کاذب دامپا آلومینیومی یکی از محبوبترین‌هاست. از این سقف هم می‌توان برای فضاهای عمومی و هم فضاهای خصوصی استفاده کرد. اگر می‌خواهید راجع به دامپا و تولید کننده دامپا آلومینیومی ای جی وی اطلاعات بیشتری داشته باشید پس ادامه مطالب را از دست ندهید.

دامپا آلومینیومی چیست؟

پیش از شروع به صحبت راجع به تولید کننده دامپا آلومینیومی ای جی وی، بهتر است توضیحی در خصوص دامپا آلومینیومی داشته باشیم تا کاربرانی که در این باره اطلاعات کافی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند و هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشند. دامپا آلومینیومی در واقع نوع خاصی از تایل‌های آلومینیومی است. این محصول که برای اولین در فرانسه تولید شد توانست با توجه به ویژگی‌هایی که دارد طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. 

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد این است که آکوستیک است یعنی صدای محیط را به خود جذب می‌کند و مانع عبور آن به فضاهای دیگر می‌شود. از آنجایی که طراحی و تولید این سازه با توجه به استانداردها و زیر نظر مهندسان صورت می‌گیرد در نتیجه در ابعاد متفاوتی تولید می‌شود که شامل 30*30، 60*60 و 60*120 سانتی متری می‌باشد. از آن گذشته این تایل را در رنگ‌های مختلف با توجه به سلیقه مشتری به فروش می‌رسانند. لازم به ذکر است که دامپا آلومینیومی را می‌توان در طرح‌های متعددی نیز یافت.

انواع دامپا آلومینیومی 

اگر به سقف‌های کاذب دقت کرده باشید می‌بینید که تنوع بسیار زیادی دارند. وجود تنوع در متریال‌های اولیه مثل دامپا که تولید کننده دامپا آلومینیومی ای جی وی آنها را به عرضه می‌رساند باعث این تفاوت‌ها شده است. انواع دامپا آلومینیومی به شرح زیر است.

دامپا آلومینیومی ساده، وسط پانچ و تمام پانچ

این نوع از دامپا که از جنس آلومینیوم است در سه طرح ساده، وسط پانچ و تمام پانچ تولید می‌شود. این محصول که عرض 15 سانتی متری دارد بسیار سبک است و پس از به کار برده شدن ظاهر یکدست و به اصطلاح مخفی پیدا می‌کند. مشتریان میتوانن هر یک از مدل‌های دلخواه را در رنگ و ابعاد دلخواه خود ثبت سفارش کنند. در صورتی که می‌خواهید محیط مد نظر خود را آکوستیک کنید توصیه می‌شود از نوع پانچدار آن استفاده کنید چرا که پشت پانچ نوعی الیاف وجود دارد که مانع از عبور صدا می‌شود.

دامپا آلومینیومی با عرض 10 سانت

این نوع از تایل محصول دیگری از دامپا آلومینیومی است که عرض آن تنها 10 سانتی متر است اما می‌توان آن را در طول دلخواه ثبت سفارش کرد. کاربرد این محصول مثل انواع مشابه است که برای اجرای سقف کاذب از آنها استفاده می‌کنند. این محصول را علاوه بر اینکه می‌توانید در طول مد نظر خود سفارش دهید بلکه قابلیت انتخاب رنگ‌های سفید، مشکی، توسی و کاترپیلاری را دارید. سبک بودن به همراه نصب آسان از سری ویژگی‌های این نوع دامپا است. عموماً ضخامت ورقی که تولید کننده دامپا آلومینیومی ای جی وی برای تولید دامپا استفاده می‌کند برابر با 6 دهم سانتی متر است.

مشخصات و ویژگی‌های دامپا آلومینیومی

مثل سایر تایل‌ها که ویژگی‌های مختص به خود را دارند دامپا آلومینیومی نیز مشخصات مختص به خود را دارد که به شرح زیر هستند.

  • از آلومینیوم تولید شده است.
  • در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود.
  • نوع پانچدار آن به علت وجود نوعی الیاف در پشت دامپا از خاصیت آکوستیک بودن برخوردار است.
  • برای نصب آن به متعلقات دیگری هم نیاز است.
  • به علت جنس خاصی که دارد آنتی باکتریال است یعنی در صورت قرار گرفتن در معرض محیط آلوده، دچار آلودگی نمی‌شود.
  • در چهار رنگ مختلف سفید، توسی، مشکی و کاترپیلاری تولید می‌شود.

قیمت خرید دامپا آلومینیومی

از سری سوالات پرتکراری که راجع به دامپا آلومینیومی دارند این است که قیمت آن چقدر است؟ این سوال پاسخ مشخصی ندارد چرا که باید از جهات مختلف بررسی شود، از آن گذشته در کشور ما قیمت هیچ محصولی ثبات ندارد، پس بهترین راه برای اطلاع از قیمت‌ها این است که با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس بگیرید و در خصوص قیمت محصول مد نظر خود اطلاعات کسب کنید. لازم به ذکر است که کارشناسان این شرکت شما را در صورت نیاز راهنمایی می‌کند. توجه داشته باشید که فاکتورهای مهم دیگری مثل نوع دامپا، ابعاد، تعداد، شرکت تولید کننده و... همگی در این میان تاثیر مستقیم و بسزایی دارند.

مزیت‌های استفاده از دامپا آلومینیومی

هر یک از محصولات شرکت ای جی وی با توجه به استانداردها و معیارهای خاص تولید می‌شوند در نتیجه از مزیت‌های زیادی نیز برخوردارند، این موضوع برای دامپا آلومینیومی نیز صدق می‌کند. مزیت‌های این محصول عبارتند از:

  • وزن بسیار سبکی دارد.
  • حمل آن راحت است.
  • چون برای به کار برده شدن به مصالح خیس نیاز ندارد و زمانی در این میان تلف نمی‌شود سرعت اجرای کار را بالا می‌برد.
  • چون از جنس آلومینیوم است در برابر رطوبت، حرارت، فشار بار و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. 
  • برای انواع محیط به خصوص محیط‌های مرطوب و شرجی گزینه بسیار مناسبی است.
  • برخی از انواع آن که پانچ دارند از قابلیت آکوستیک بودن برخوردار هستند. انواع وسط پانچ یا تمام پانچ آن را می‌توان برای محیط‌هایی مثل بیمارستان، ادارات، مراکز آموزشی و... که صدا اهمیت ویژه ای دارد استفاده کرد.

کلام آخر

تولید کننده دامپا آلومینیومی ای جی وی انواع مختلفی از دامپا را تولید می‌کند که علاوه بر شکل ظاهری، کارایی متفاوتی نیز دارند. به طور مثال دامپا آلومینیوم پانچدار می‌تواند صداها را به خود جذب کند و فضا را آکوستیک کند. در واقع دامپا همان تایل است که در عرض کمتری تولید می‌شود. از این محصول می‌توان در محیط‌های مختلفی استفاده کرد چرا که رنگ‌های گوناگونی نیز دارد. از سری مزیت‌ها یا بهتر است بگوئیم برتری‌های آن می‌توان به وزن سبک، نصب آسان و مقاومت در برابر رطوبت و حرارت اشاره کرد.