امروزه ساختمان سازی به یکی از عرصه‌هایی تبدیل شده است که تنوع محصول بسیار به چشم می‌خورد. در واقع وجود مهندسین و تولید کننده‌های مختلف باعث وجود چنین تنوعی شده است. یکی از آنها تولید کننده تایل آلومینیومی ای جی وی است. 

تایل‌ها یکی از مهم‌ترین متریال‌های آماده‌ای هستند که امروزه برای اجرای انواع سقف‌های کاذب از آنها استفاده می‌شود. تایل‌های آلومینیومی در رنگ‌ها، طرح‌ها، ابعاد شکل‌های مختلف تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید پس ادامه مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

تایل آلومینیومی چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم راجع به تولید کننده تایل آلومینیومی ای جی وی صحبت کنیم بهتر است ابتدا توضیحی در خصوص خود تایل آلومینیومی داشته باشیم تا آن دسته از کاربرانی که در این باره اطلاعات کافی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند. یکی از انواع تایل‌هایی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و پرطرفدار است تایل آلومینیومی است. این تایل به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر رطوبت، ضربه، حرارت و خط و خش دارد توانسته محبوبیت زیادی پیدا کند. در یک کلام می‌توان گفت که تایل آلومینیومی طول عمر بسیار بالایی دارد. 

البته این موارد تنها ویژگی‌های مثبت آن نیست بلکه آنتی باکتریال بودن نیز از دیگر دلایل محبوبیت این محصول بین مشتریان می‌باشد. تایل‌های آلومینیومی در ابعاد مختلف با طرح‌های متفاوت تولید می‌شود، تنوع در ساخت باعث شده تا هر شخص با هر سلیقه‌ای بتواند این سازه را انتخاب کند. از سری مکان‌های مناسب برای اجرای تایل آلومینیومی می‌توان به محیط‌های درمانی مثل درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، محیط‌های اداری، سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و سالن‌های غذا خوری و... اشاره کرد.

انواع تایل آلومینیومی

تولید کننده تایل آلومینیومی ای جی وی برای راحتی در انتخاب و ایجاد هارمونی در فضاهای مختلف اقدام به طراحی و تولید تایل‌های آلومینیومی متفاوتی کرده است. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تایل آلومینیومی 60*60 ساده فلت
  2. تایل آلومینیومی 60*60 فلت سازه پنهان
  3. تایل آلومینیومی 60*60 تمام پانچ فلت
  4. تایل آلومینیومی 60*60 وسط پانچ فلت
  5. تایل آلومینیومی 60*120 وسط پانچ نمایان
  6. تایل آلومینیومی 60*120 تمام پانچ نمایان
  7. تایل آلومینیومی 60*120 ساده نمایان
  8. تایل آلومینیومی 60*60 وسط پانچ نمایان
  9. تایل آلومینیومی 60*60 تمام پانچ نمایان
  10. تایل آلومینیومی 60*60 ساده نمایان
  11. تایل آلومینیومی 30*30 وسط پانچ نمایان
  12. تایل آلومینیومی 30*30 تمام پانچ نمایان
  13. تایل آلومینیومی 30*30 ساده نمایان

هر یک از این تایل‌ها ویژگی مختص به خود را دارند به طور مثال تایل‌های پانچ به آن دسته از تایل‌ها گفته می‌شود که روی سطح آن حفره‌های یکدست با فاصله یکسان وجود دارد. توجه داشته باشید که ضخامت این سازه‌ها همانند ابعادی که دارند می‌تواند متفاوت باشد.

تایل آلومینیومی چه کاربردهایی دارد؟

هر محصولی که به بازار عرضه می‌شود مسلماً کاربردهای مختص به خود را دارد. این موضوع برای تایل‌های آلومینیومی نیز صدق می‌کند. از سری کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مناسب برای استفاده در فضاهای استرلیزه مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلیه مراکز درمانی
  • قابل استفاده برای محیط‌هایی مثل رستوران‌ها، سالن‌های غذا خوری یا حتی کافه‌ها
  • قابل اجرا برای سالن‌های ورزشی
  • مناسب برای استفاده در سالن‌های سینما و تئاتر
  • مناسب برای نصب در سالن‌های زیبایی
  • قابل اجرا برای سرویس‌های دستشویی
  • قابل استفاده برای استخرها و محیط‌های مرطوب
  • مناسب برای تمامی مراکز اداری، تجاری و دفاتر
  • مناسب برای محیط‌های آموزشی مثل دانشگاه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها

مزیت‌های استفاده از تایل آلومینیومی چیست؟

تولید کننده تایل آلومینیومی ای جی وی این محصول را بر اساس نیازی که در ساختمان سازی دیده می‌شود تولید می‌کند، پس قطعاً مزیت‌های زیادی نیز به همراه خواهد داشت. مزیت‌هایی که می‌توان برای تایل‌های آلومینیومی ذکر کرد به شرح زیر است:

  • این محصول آنتی باکتریال است. منظور از آنتی باکتریال بودن یعنی اینکه باکتری‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب نمی‌کند درنتیجه برای محیط‌هایی که به طور دائم نیاز به شست و شو یا تمیزی دارند گزینه بسیار مناسبی است.
  • در ابعاد مختلف تولید می‌شود که این امکان را به مشتری می‌دهد تا متناسب با نیاز خود انتخاب کند.
  • جزو متریال‌های آماده است که برای استفاده از آن نیاز به مصالح خاصی نیست و تنها با استفاده از پیچ و میخ مخصوص می‌توان آن را به کار برد.
  • سرعت اجرای کار را بالا می‌برد.
  • در برابر ضربه و فشار بار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.
  • قابل شست وشو است و در صورت نیاز، به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد.
  • از آلومینیوم تولیده شده است که استحکام و طول عمر بالایی دارد.
  • در صورتی خراب شدن بخشی از سقف به راحتی می‌توان نسبت به تعویض قسمت آسیب دیده اقدام کرد بدون اینکه بخش‌های دیگر آسیب ببیند. 
  • تقریباً در هر محیطی می‌توان تایل آلومینیومی استفاده کرد.

متریال‌های مورد نیاز برای مونتاژ تایل آلومینیومی 

همانطور که گفته شد تایل‌های آلومینیومی جزو محصولات آماده هستند یعنی برای اجرا نیاز به صرف زمان خاصی ندارند و با استفاده از یکسری متعلقات و متریال‌های خاص می‌توان به نصب آنها پرداخت. متعلقاتی که برای مونتاژ تایل آلومینیومی نیاز است به شرح زیر است:

  1. سپری یا سازه کلیک

با متصل کردن سپری‌ها به یکدیگر می‌توان بستری فراهم کرد که تایل‌ها در آن قرار داده شوند.

  1. نبشی ال 25

نبشی در اطراف سقف قرار داده می‌شود و سپری‌ها به آن متصل می‌شوند.

  1. فنر دوبل

از فنر دوبل برای نگهداشتن متعلقات مختلف استفاده می‌کنند.

  1. پیچ مخصوص

این پیچ تقریباً برای تمامی متریال‌ها قابل استفاده است چرا که همه آنها را به هم متصل می‌کند.

  1. میخ و چاشنی

از میخ و چاشنی برای بتن و فولاد استفاده می‌کنند. نبشی با استفاده از این متریال به دیوار متصل می‌شود.

توصیه می‌شود پیش از خرید حتماً با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید و از قیمت روز محصول مد نظر خود اطلاع پیدا کنید.

کلام آخر

تایل آلومینیومی از سری محصولات پرکاربردی است که امروزه برای اجرای سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید کننده تایل آلومینیومی ای جی وی این محصول را بسیار متنوع طراحی و به بازار عرضه کرده است به شکلی که آن را می‌توان در طرح‌ها و ابعاد متفاوتی یافت. 

این محصول که جزو متریال‌های آماده است برای مونتاژ شدن به یکسری متعلقات خاص مثل پیچ، میخ و چاشنی، نبشی ال 25 و... نیاز دارد. به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد مثل آنتی باکتریال بودن، برای بسیاری از محیط‌ها به خصوص مراکز درمانی می‌توان از آن استفاده کرد.