یکی از انواع سقف‌های کاذب تایل آلومینیومی است.  تایل‌های آلومینیومی مزایای  زیادی دارد که باعث شده از آن در مکان‌های مختلف استفاده شود. یکی از این مزایای نصب آسان و سریع آن است. اما برای نصب تایل آلومینیومی نیاز به یک سازه شبکه‌ای 60 در 60  سانتی متری داریم. درست و اصولی و کیفیت این سازه در نتیجه نهایی کار تاثیر بسزایی دارد. برای همین در این مقاله ما قصد داریم در مورد تایل آلومینیومی و ساختار شبکه 60 *60  برای نصب آن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع تایل آلومینیومی

تایل‌های آلومینیومی به دو دسته تایل‌های دامپا و گریلیوم تقسیم می‌شوند. در این بخش این دو مدل تایل را معرفی می‌کنیم تا بعدا در به بررسی تایل آلومینیومی و ساختار شبکه 60*60  برای نصب آن برسیم.

  • تایل آلومینیومی دامپا

این نوع تایل از قدیمی‌ترین نوع سقف‌های کاذب به شمار می‌آیند. دارای ابعاد 30 در 30، 60 در 120 و 60 در 60 هستند. تایل دامپا دارای دو نوع مختلف نهان، پنهان است. همچنین هر نوع از این تایل‌های آلومینیومی به سه نوع وسط پانچ، تمام پانچ و ساده تولید می‌شوند.

  • تایل گریلیوم آلومینیومی 

این تایل‌ها به صورت شبکه‌ای هستند. به هر شبکه یک چشمه می‌گویند. این تایل‌ها در تعداد 9، 16، 36 و64 چشمه‌ای تولید می‌شوند. این نوع تایل‌ها مانند تایل دامپا در ابعاد 30*30، 60*60 و60* 120 سانتی متری در تنوع رنگ آبی، سفید، مشکی و زرد ساخته می‌شود.

سازه شبکه

سازه شبکه برای اتصالات تایل استفاده می‌شود. برای تمامی تایل‌ها به جز تایل پنهان از یک نوع سازه شبکه استفاده می‌شود. سازه‌های شبکه در ابعاد 60 در 60 سانتی متر ساخته می‌شود. تنوع رنگ این سازه به صورت سازه کلیک تایل سفید، طلایی و استیل است. همچنین می‌توانید سازه کلیک تایل به رنگ مشکی را به ای جی وی بدهید. برای اتصالات نیاز به تجهیزاتی مانند  فنر استیل آویز مفتول، زیرساز اچ تی ۹۰ ،آویز مفتول ۴ میلیمتر، پیچ کله شیپوری دو و نیم سانتی متری و سه و نیم سانتی متری، میخ و چاشنی بتن – فولاد نیز داریم.

کاربرد تایل‌های آلومینیومی

  • برای خاصیت آنتی باکتریال بودن مناسب محیط‌های بیمارستان، آزمایشگاه و مراکز درمانی است
  • برای خاصیت آکوستیک بودن مناسب سالن‌های سینما، کتابخانه و اموزشگاه‌های موسیقی است.
  • برای خاصیت ضد رطوبت مناسب استخر، کشتی‌های مسافربری، سونا و مناطق شرجی است.
  • تایل‌های آلومینیومی به خاطر سبک بودن و اتصالات محکم ایمنی بالایی دارند.
  •  مقرون به صرفه است.
  • قابلیت نصب سریع وآسان دارد. همچنین به راحتی پنل‌ها  قابل تعمیر و تعویض هستند.

مشاوره برای خرید تایل آلومینیومی

در این مقاله تایل آلومینیومی و ساختار شبکه 60 *60  برای نصب آن را بررسی کردیم. متوجه شدیم درست است که نصب سقف‌های کاذب آسان و سریع هستند و مزایای زیادی دارند اما از آنجایی که تجهیزات و تنوع تایل‌های آلومینیومی بالاست، نیاز به متخصص در این زمینه دارید که شما را راهنمایی کند. ای جی وی یک برند حامی محیط زیست است که مشاورین آن به صورت رایگان شما را در خریدتان راهنمایی می‌کنند. کافیست با کارشناسان فروش ما تماس حاصل کنید.