تایل آلومینیومی نوعی سقف کاذب است که به خاطر مزایای زیادی که دارد در بسیاری از اماکن استفاده می‌شود. این نوع تایل‌ها از  فلز آلومینیوم است. از  رنگ پودر استاتیک، آنتی باکتریال و نمد برای جلوگیری از نفوذ بخار آب و صدا در ساخت این تایل‌ها استفاده می‌شود. 

تایل‌های آلومینیومی یکی از پر مصرف‌ترین تایل‌ها در صنعت ساختمان سازی هستند. یکی از مکان‌هایی که تایل‌های آلومینیومی در آن استفاده می‌شود کشتی‌ها هستند. ما در این مقاله قصد داریم تایل آلومینیومی و استفاده از آن در سقف کاذب کشتی‌های مسافربری دنیا را بررسی کنیم.

چرا از تایل آلومینیومی  در کشتی مسافربری استفاده کنیم؟

تایل‌های آلومینیومی مزایای مختلفی دارند که باعث می‌شود از آن‌ها در کشتی‌ها استفاده شود در این بخش در مورد مزایای تایل آلومینیومی و استفاده از آن در سقف کاذب کشتی‌های مسافربری دنیا قرار است صحبت کنیم.

ضد رطوبت

مهم‌ترین دلیل استفاده از تایل‌های الومینیومی در سقف کاذب عایق رطوبت بودن آن‌‌هاست. این نوع تایل‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که رطوبت نمی‌تواند در آن نفوذ کند. در دریا و آب همانطور که‌ می‌دانید میزان رطوبت بسیار بالاست. پس این یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

آکوستیک بودن

در یک کشتی مسافربری یکی از مواردی که باید رعایت شود آرامش مسافر است. این نوع سقف کاذب به علت اینکه عایق صدا می‌باشد یک گزینه عالی برای کشتی مسافربری است.

نصب و تعمیر آسان

بسیاری از مواقع در اثر طوفان و  تلاطم دریا ممکن است سقف کشتی آسیب ببیند. دیگر انواع سقف‌ها به سختی تعمیر می‌شوند و نیاز به تکنسین دارند. در حالی که این امر در دریا چالش بزرگی است. تایل‌های آلومینیومی چون به راحتی نصب و تعمیر می‌شوند بسیار مناسب کشتی‌های مسافربری هستند. همچنین اگر در سقف مشکلی به وجود آمد نیازی به تعویض و تعمیر کل سقف نیست و تنها پنل یا پنل‌ها آسیب دیده را می‌توان تعویض کرد.شتی

دسترسی  آسان به تاسیسات

معمولا بخش قابل توجهی از تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و برق از سقف رد می‌شوند. در صورت مشکل در یک بخش از این تاسیسات در یک کشتی مسئله مهمی است که با هزینه کم بتوان به تاسیسات دسترسی پیدا کرد. چون تخریب و تعمیر  یک کشتی خیلی هزینه‌بر است. همچنین درتایل‌های آلومینیومی نیاز به تخریب کل سقف نیست و تنها با برداشتن بخش پنل مورد نیاز به تاسیسات دسترسی پیدا می‌کند.

مقرون به صرفه بودن

در کشتی سازی یکی از مسائل مهم بحث اقتصادی است. در ساخت و نگهداری کشت هزینه بالاست. برای همین تمام تلاش‌ها می‌شود در حین حفظ کیفیت هزینه‌ها کاهش یابد. تایل‌های آلومینیومی یکی از روش‌های کاهش هزینه است.

سبک و قابل حمل بودن

کشتی مسافربری نمی‌تواند وزنی بیشتر از یک حد مشخص باشد. برای همین تلاش می‌شود از مصالح سنگین استفاده نمی‌شود. تایل‌های آلومینیومی چون سبک هستند یک گزینه ایده‌ال برای کشتی‌ها هستند.

موارد دیگر استفاده از تایل‌های آلومینیومی

در این مقاله از تایل‌های آلومینیومی و استفاده آن‌ها در در سقف کاذب کشتی‌های مسافربری دنیا صحبت کردیم. اما باید بدانید که این تایل‌ها در مکان‌‌های دیگری از جمله استخر، محیط‌های اداری، محیط‌های آموزشی و سالن‌های اجتماعات نیز استفاده می‌شود.