تایل‌های آلومینیومی ساده ای جی وی که تحت عنوان سقف کاذب در ساختمان‌ها می‌توانند به استفاده برسند در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. در واقع این تایل‌ها به مدل‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که می‌توان از مهم‌ترین آنها به ساده و سوراخ‌دار اشاره کرد. در واقع این نمونه تایل به علت اینکه عمر مفید بالایی دارد و می‌تواند در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد بهترین گزینه برای استفاده در ساخت و سازهای ساختمانی می‌باشد. 

همچنین باید اشاره کنیم که تایل‌های آلومینیومی ساده ویژگی‌های بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند که باعث شده است افراد زیادی آن را انتخاب کنند. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که تایل‌های گچی تحت عنوان یک پوشش‌ دیواری یا سقفی که از مخلوط گچ و آب به وجود می‌آیند تشکیل شده است. در واقع تایل گچی ساده از پرکاربردترین و ساده‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به صفحات روکش دار گچی ساده بدون سوراخ و همچنین سوراخ‌دار اشاره کرد. در این مطلب قرار است که تفاوت تایل آلومینیومی ساده ای جی وی با تایل گچی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار بدهیم‌.

تفاوت وزن تایل آلومینیومی ساده با تایل گچی

در واقع بیشتر افرادی که در ساخت و سازهای ساختمانی خود از تایل‌های مختلف استفاده می‌کنند همواره می‌خواهند بدانند که در میان تایل آلومینیومی ساده ای جی وی و تایل گچی چه تفاوت وزنی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال مهم باید به شما بگوییم که تایل‌های آلومینیومی ساده برای استفاده در فضاهایی که مرطوب هستند بسیار مناسب بوده و از سیستم سبک سازی در آن استفاده می‌شود. گفته می‌شود که وزن تایل‌های آلومینیومی در هر متر مربع حدود ۲ کیلوگرم می‌باشد. 

این در حالی است که تایل‌های گچی نزدیک به ۸ کیلوگرم وزن دارند. البته متریال‌های درونی هر یک از این تایل‌ها ممکن است که متفاوت باشند و با توجه به ترکیبات تشکیل شده، ابعادی که دارند و همچنین مدل اجرا شده در آن وزن متفاوتی نیز داشته باشند. اما مسئله‌ای که نمایان است این است که تایل گچی در مقایسه با تایل آلومینیومی ساده ای جی وی وزن بیشتری را به خود اختصاص داده است. در نتیجه طبیعی است که بیشتر افراد به سوی تایلی که سبک‌تر است جذب می‌شوند.

فضاهای مورد استفاده این دو تایل

با نگاهی به موارد پایین می‌توانید متوجه شوید که تایل آلومینیومی سقف کاذب در مقایسه با تایل گچی از نظر فضاهای مورد استفاده نیز با همدیگر متفاوت هستند.

فضای مورد استفاده از تایل آلومینیومی

• سوله‌های تهیه مواد غذایی

• بیمارستان‌ها

• ایستگاه‌های مترو 

• راه آهن

• پایانه مسافربری

فضاهای مورد استفاده از تایل گچی

• برای پوشش دیوارهای سقف‌ها

• محل‌هایی با ترافیک بالا مانند فضاهای تجاری و اداری

• منازل و اداره‌های سنتی

• دیوارها و سقف‌هایی که دیزاین غیر رسمی می‌خواهند

تفاوت قیمت تایل آلومینیومی ساده ای جی وی با تایل گچی

در حالت کلی ارزش و بهای یک محصول همواره از مهم‌ترین مسائلی به حساب می‌آید که در خرید تایل‌ها و همچنین سایر سازه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد‌. در واقع قیمت تایل‌های آلومینیومی و یا تایل‌های گچی ممکن است که در کارخانه‌های مختلف متفاوت باشند. 

به همین دلیل بهتر است که پیش از تهیه آن حتماً در رابطه با قیمت خرید اطلاعات کافی به دست آورید. یکی از مهمترین تفاوت‌های تایل آلومینیومی ساده ای جی وی با تایل گچی مربوط به قیمت آنها می‌باشد. البته این دو محصول از نظر کاربری و یا فضاهای مورد استفاده نیز تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند؛ اما مهمترین تفاوت آنها مربوط به قیمت می‌باشد. به این شکل که تایل‌های گچی در مقایسه با تایل‌های آلومینیومی ساده AJV قیمت بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.