از گذشته تا به امروز در صنعت ساختمان سازی تحول عظیمی در ساخت انواع سازه به وجود آمده است، به شکلی تقریباً تمام زمینه‌ها را شامل می‌شود. به طور مثال در گذشته برای جلوه دادن به سقف‌ها از گچبری استفاده می‌کردند که پس از مدتی تغییر رنگ می‌داد و معایب زیاد دیگری نیز به همراه داشت. 

این روش دیگر منسوخ شده و از آن استفاده نمی‌کنند بلکه به جای آن سقف کاذب را به کار می‌برند. سقف کاذب یا ثانویه روی سقف اصلی ایجاد می‌شود، برای ایجاد آن نیز به متریال‌های خاصی از جمله تایل نیاز است. تایل انواع متفاوتی دارد که یکی از آنها تایل آلومینیومی است. در ادامه به بررسی انواع تایل آلومینیومی پرداخته‌ایم.

تایل چیست؟

تایل نوعی صفحه برای اجرای سقف کاذب است که برای ساخت آن گچ، الیاف و مواد دیگری را با هم ترکیب می‌کنند. برای بالا بردن دوام و جلوه بخشیدن به آن از روکش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. هر یک از این روکش‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای مختص به خود را دارند که مشتریان با در نظر گرفتن این موارد نسبت به خرید اقدام می‌کنند. به طور مثال تایل‌هایی که روکش آکوستیک دارند صدای موجود در محیط را فیلتر می‌کنند، تایل‌هایی که پی وی سی هستند هم زیبایی و هم استحکام دارند. به این ترتیب می‌توان نوع مناسب را انتخاب کرد.

بررسی انواع تایل آلومینیومی


معرفی تایل آلومینیومی و ویژگی‌های آن

تایل آلومینیومی یکی از انواع تایل‌های مورد استفاده برای اجرای سقف کاذب است. این تایل را به صورت استاندارد در ابعاد 60*60 سانتی متر می‌سازند اما می‌توان آن را در ابعاد 30*30، 30*60، 60*120 و... نیز سفارش داد. همانطور که از نام آن پیداست روکشی که این محصول دارد از جنس آلومینیوم است که آنتی باکتریال نیز می‌باشد. 

تایل‌های آلومینیومی علاوه بر اینکه در ابعاد مختلف تولید می‌شوند بلکه انواع گوناگونی نیز دارند. مقاومت در برابر رطوبت، شست و شو، حرارت، ضربه و خط و خش از سری ویژگی‌های مثبتی است که این تایل به همراه دارد.

بررسی انواع تایل آلومینیومی

همانطور که گفته شد تایل‌های آلومینیومی انواع مختلفی دارند، این تایل‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به شکل زیر دسته بندی می‌شوند.

تایل‌های سقفی و دیواری بک لایت آلومینیومی

جدیدترین نوع تایل‌ها، تایل‌های سقفی و دیواری بک لایت آلومینیومی هستند، این محصولات ظاهری بسیار متنوع، جدید و زیبا دارند که با سایر تایل‌های آلومینیومی کاملاً تفاوت دارد. ساختار آنها به گونه‌ای است که هم می‌توان برای دیوارها و هم سقف مورد استفاده قرار داد. تایل‌های بک لایت بیشتر جنبه تزئینی دارند و روی دیوار یا سقف اصلی مونتاژ می‌شوند. روی این محصولات حفره‌هایی شبیه به اشکال هندسی منظم و نامنظم ایجاد شده است که با استفاده از نوری که پشت تایل ایجاد می‌شود جلوه خاصی به خود می‌گیرد. تایل‌های بک لایت در 11 طرح مختلف تولید می‌شوند که هر یک از آنها ابعاد متفاوتی با دیگری ممکن است داشته باشد.

تایل‌های آلومینیومی سقفی

تایل‌های آلومینیومی سقفی 30*30

در بررسی انواع تایل آلومینیومی به نوع دیگری از آن می‌رسیم که از لحاظ ابعاد دسته بندی شده است. این نوع از تایل که به صورت 30*30 سانتی متر مربع تولید می‌شود در سه نوع ساده، وسط پانچ و تمام پانچ طراحی و به بازار عرضه می‌شود. تایل‌های آلومینیومی تا حدودی می‌توانند مانند تایل آکوستیک صداها را در محیط فیلتر کنند.

تایل‌های آلومینیومی سقفی 60*60

این نوع از تایل‌ها نیز شبیه به دسته قبلی هستند با این تفاوت که ابعاد آنها 60*60 سانتی متر مربع است. در صنعت ساخت و ساز استانداردترین سایز برای تایل، سایز 60*60 سانتی متری است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید نوع ساده، وسط پانچ یا تمام پانچ آن را ثبت سفارش کنید.

تایل‌های آلومینیومی سقفی 60*120

و اما آخرین نوع از تایل‌های آلومینیومی ابعادی برابر با 60*120 سانتی متر مربع دارند. این تایل‌ها به صورت مستطیلی طراحی شده‌اند و در سه نوع تمام پانچ، وسط پانچ و ساده وجود دارند. از تایل‌های آلومینیومی در فضاهایی که نیاز به استرلیزه شدن دارند و محیط‌های درمانی بیشتر استفاده می‌کنند.

نکته: به حفره‌هایی که روی تایل‌ها وجود دارد پانپ می‌گویند، این حفره‌ها در شکل‌های مختلف با اندازه و فواصل گوناگون روی تایل ایجاد می‌شوند.

قیمت تایل آلومینیومی و عوامل موثر بر آن

اگر تا به این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می‌دانید که تایل‌ها انواع گوناگونی دارند که اعلام قیمت آنها به صورت ثابت امکان پذیر نیست. البته تنوع بالا تنها دلیل برای عدم اعلام قیمت آنها نیست بلکه اولین عامل آن نوسان ارزی می‌باشد. 

از دیگر عوامل موثر بر قیمت تایل می‌توان به مواردی همچون نوع تایل، تعداد، جنس، کیفیت، ابعاد و حتی شرکت تولید کننده اشاره کرد. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید توصیه می‌شود حتماً با واحد فروش مجموعه تماس بگیرید و استعلام قیمت کرده و در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان نیز مشاوره دریافت کنید.

تایل آلومینیومی در ساختمان سازی

مزیت‌های استفاده از تایل آلومینیومی در ساختمان سازی

تمامی محصولاتی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند مزیت‌های خاصی به همراه دارند، این موضوع در رابطه با تایل‌های آلومینیومی نیز صدق می‌کند. از جمله مزیت‌هایی که دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به راحتی نصب می‌شوند.
  • در دسته متریال‌های آماده قرار دارند در نتیجه هنگام نصب به هیچ یک از مصالح خیس مثل سیمان نیاز نداشته و تنها با استفاده از متعلقاتی مثل سازه تایل، میخ و پیچ مخصوص و... اجرا می‌شود.
  • سرعت اجرای کار را بالا می‌برد.
  • در برابر شرایط محیطی مثل رطوبت، حرارت، ضربه، لکه، خط و خش و... مقاومت بالایی دارد.
  • از طول عمر بالایی برخوردار است.
  • در صورت خرابی بخشی از سقف به راحتی می‌توان نسبت به تعویض همان بخش بدون خرابی قسمت‌های مجاور اقدام کرد.
  • تقریباً در تمامی محیط‌ها می‌توان از این محصول استفاده کرد.

کلام آخر

در بررسی انواع تایل آلومینیومی فهمیدیم که تایل‌ها انواع بسیار گوناگونی دارند. هر یک از تایل‌ها در واقع با توجه به ویژگی ساختاری یا ظاهری که دارد برای محیط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین ویژگی که به همراه دارند این است که آنتی باکتریال بوده و در برابر رطوبت یا شست و شو نیز آسیب نمی‌بینند از همین رو برای محیط‌های درمان مثل بیمارستان‌ها گزینه مناسبی هستند.

 این محصولات به دلیل اینکه از پیش ساخته و آماده هستند سرعت اجرای کار را نیز بالا می‌برند. لازم به ذکر که قیمت هر یک آنها با دیگری متفاوت است حتی اگر در یک دسته قرار داشته باشند.

خرید و استعلام قیمت انواع تایل آلومینیومی ای جی وی

021-26918043-47

02122739791 

" با ما در ارتباط باشید"