امروزه استفاده از انواع سقف کاذب بسیار رواج پیدا کرده است. برای اجرای این نوع از سقف‌ها به متعلقات و متریال‌های خاصی نیاز است. یکی از این متریال‌ها تایل نام دارد که در تنوع بالا نیز طراحی و تولید می‌شوند. این نوع هم از لحاظ ظاهری، هم ابعادی و هم جنس آنهاست. 

تایل‌های آلومینیومی از جمله تایل‌های پرکاربرد در ساختمان سازی هستند. محصولات فوق پس از به اتمام رساندن زیرسازی سقف کاذب نصب و مونتاژ می‌شوند. طراحان و مهندسان در این عرصه به دلیل اهمیتی که به زیبایی می‌دهند تایل‌های آلومینیومی را بسیار گوناگون طراحی و تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید راجع به انواع تایل آلومینیومی پانچ دار و لیست قیمت تایل آلومینیومی 1403 اطلاعات بیشتری داشته باشید پس با ما همراه باشید.

تایل آلومینیومی پانچ دار چیست؟

تایل آلومینیومی پانچ دار به صفحاتی حفره دار گفته می‌شود که روکشی آلومینیومی دارند. هسته این صفحات با استفاده از ترکیب آب، گچ و نوعی الیاف خاص ایجاد می‌شود. این تایل‌ها به علت جنس خاصی که دارند آنتی باکتریال هستند یعنی در برابر جذب میکروب‌ها و باکتری‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند. تایل‌های آلومینیومی پانچ دار را می‌توان در ابعاد 30*30، 60*60 و 60*120 یافت. 

پانچ ایجاد شده روی هر یک از آنها می‌تواند به چند شکل ساده، تمام پانچ، وسط پانچ، پانچ منظم، پانچ نامنظم، دایره‌ای و مربع باشد. این تایل‌ها بخشی از سقف کاذب را تشکیل می‌دهند و پس از اجرای زیرسازی به کار برده می‌شوند. با استفاده از تایل‌های آلومینیومی می‌توان تاسیسات استفاده شده روی سقف را پوشش داد.

معرفی انواع تایل آلومینیومی پانچ دار ای جی وی

تایل‌های آلومینیومی ای جی وی به علت کاربردهای متنوعی که دارند در انواع مختلف تولید می‌شوند. معرفی انواع تایل آلومینیومی پانچ دار به شرح زیر است.

  1. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*120
  2. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*120
  3. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 30*30
  4. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 30*30
  5. تایل آلومینیومی سقفی تمام پانچ 60*60
  6. تایل آلومینیومی سقفی وسط پانچ 60*60

انواع تایل آلومینیومی پانچ دار

هر یک از تایل‌های معرفی شده ویژگی‌های ظاهری و ساختاری خاص خود را دارند. به طور مثال برخی از آنها سازه نمایان و برخی دیگر سازه پنهان هستند. این موضوع علاوه بر اینکه ظاهر سقف را متفاوت می‌کند بلکه از لحاظ اجرایی نیز ممکن است تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند. تایل‌های سازه نمایان بدین صورت هستند که پس از اجرا، سازه آنها مشخص است که در رنگ‌های مختلف نیز وجود دارد و جزیی از زیبایی کار محسوب می‌شود. تایل‌های سازه پنهان دقیقاً برعکس نوع قبلی هستند یعنی سازه آنها پس از اجرا مشخص نیست و تایل‌ها به صورت یکدست در کنار هم قرار می‌گیرند. از سری ویژگی‌های مشترکی که بین اکثر تایل‌های آلومینیومی پانچ دار وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از جنس آلومینیوم هستند.
  • ضخامت آنها 6 دهم میکرون است.
  • به رنگ سفید کوره‌ای الکترواستاتیک تولید می‌شوند.
  • ضخامت این محصولات همراه با رنگ به 6.2 میکرون می‌رسد.
  • درکارتنهای 20 عددی به فروش می‌رسند.
  • 30 سال گارانتی معتبر دارند.
  • جزو تولیدات داخلی ای جی وی محسوب می‌شوند.

متعلقات مورد نیاز برای تایل آلومینیومی پانچ دار APLUS

تایل‌های آلومینیومی پانچ دار ای جی وی برای اجرای سقف کاذب به کار برده می‌شوند. این متریال‌ها به تنهایی کاربرد ندارد و به متعلقات دیگری هم نیاز دارند تا به مرحله مونتاژ و نصب برسند. در واقع تایل قسمت بیرونی از سقف کاذب آلومینیومی است که ما می‌توانیم مشاهده کنیم، برای قسمت زیرسازی آن از محصولات مختلفی استفاده شده است که عبارتند از:

  • سپری کلیک یا سازه کلیک
  • نبشی ال 25
  • فنر دوبل
  • آویز مفتول
  • پیچ مخصوص
  • میخ و چاشنی
  • اچ تی 90

هر یک از این محصولات در بخش و مرحله خاصی نصب می‌شوند تا در نهایت بستری برای قرار گیری تایل‌ها را ایجاد کنند. 

مراحل به کار بردن تایل‌های آلومینیومی پانچ دار ای پلاس

برای اجرای تایل‌های آلومینیومی پانچ دار ای جی وی باید مراحل زیر را طی کرد:

  • پیش از هر کار باید به کمک یک کارشناس یا نصاب نوع متناسبی از تایل را انتخاب کرد. سپس با استفاده از متر به متراژ و اندازه گیری آن پرداخت.
  • پس از اندازه گیری و خرید تایل و متعلقات مورد نیاز حالا نوبت به نصب آنهاست. اولین مرحله از اجرای زیرسازی نصب نبشی ال 25 در دورتادور سقف است. برای این کار از میخ و چاشنی مخصوص استفاده می‌شود.
  • پس از آن باید سپری‌ها را و نبشی را با استفاده از پیچ مخصوص و سایر متعلقات به یکدیگر متصل کرد.
  • پس از اتمام زیرسازی نوبت به نصب تایل‌ها می‌رسد.

انواع تایل آلومینیومی پانچ دار +A

قیمت انواع تایل آلومینیومی پانچ دار +A چقدر است؟

اگر قصد خرید هر یک از تایل‌های آلومینیومی پانچ دار ای پلاس را دارید اما هنوز راجع به قیمت آنها و تولید کننده تایل آلومینیومی سقف کاذب ای جی وی اطلاع دقیقی در دست ندارید باید بگوئیم که لازم است حتماً با واحد فروش شرکت ای جی وی تماس بگیرید. با این کار می‌توانید قیمت روز هر یک از محصولات را داشته باشید. دلیل وجود نوسان قیمت در واقع نوسان ارزی و تورمی است که در کشور حاکم است. لازم به ذکر است که علاوه بر این موضوع عوامل دیگری نیز در این میان تاثیر مستقیم دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع تایل

همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم تایل‌های آلومینیومی پانچ دار انواع مختلفی دارند. اینکه شما کدام یک از آنها را انتخاب می‌کنید رابطه مستقیمی با فاکتور نهایی خواهد داشت.

ابعاد تایل

هر چقدر که ابعاد تایل بزرگ‌تر باشد به مواد اولیه بیشتری برای ساخت نیاز دارد. به کار بردن مواد اولیه بیشتر مساوی با بالا رفتن قیمت نهایی تایل است.

کیفیت

نه تنها برای انواع تایل آلومینیومی بلکه برای هر محصول دیگری هر چقدر که کیفیت بیشتر باشد مسلماً قیمت خرید آن نیز بیشتر خواهد شد.

متراژ مورد نیاز

تایل‌های آلومینیومی پانچ دار در بسته بندی‌های 20 عددی به فروش می‌رسند. این تعداد برای متراژ خاصی مناسب است. افزایش متراژ با افزایش قیمت رابطه مستقیم دارد.

تلفن‌های تماس جهت استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان

02122739791

02126918043-47

کلام آخر

تایل‌های آلومینیومی پانچ دار از جمله تایل‌های پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز هستند. این تایل‌ها که در برابر رطوبت و حرارت مقاوم هستند آنتی باکتریال نیز می‌باشند و در انواع متعدد با طرح‌ها و ابعاد گوناگون طراحی و تولید می‌شوند. این محصولات در ابعاد 30*30، 60*60 و 60*120 به صورت سازه پنهان یا نمایان وجود دارند. برای اینکه بتوان انواع تایل آلومینیومی پانچ دار را به کار برد به متعلقات دیگری مثل نبشی ال 25، سپری کلیک، اچ تی 90 و... نیاز است. توصیه می‌شود پیش از خرید حتماً برای استعلام قیمت با واحد فروش تماس بگیرید.

تفاوتی که شرکت ای جی وی با سایر تولیدکننده‌ها دارد در این است که تقریباً تمامی محصولات آنها سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت هستند. توجه به محیط زیست برای این کمپانی به قدری زیاد است که حتی نام آن از نام یوزپلنگ ایرانی به صورت مخفف شده الهام گرفته است.